رمالان حلال مشکلات نیستند؛ مشکل ساز هستند

سرگرد سلطانی گفت: رمالان و فالگیران نه تنها حلال مشکلات مردم نیستند بلکه برای آن‌ها مشکلات و معضلاتی را در خانواده و خویشاوندانشان ایجاد می‌کنند.

رمالان حلال مشکلات نیستند؛ مشکل ساز هستند

سرگرد وحید سلطانی معاون اجتماعی پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: کار و فعالیت رمال و فالگیر با حیله و تقلب و استفاده از انواع ترفند‌ها برای کسب درآمد و مال نامشروع است.

وی افزود: امید واهی دادن به مردم و بازگو کردن نکاتی که در واقع از خود مخاطب اطلاعات آن را به دست آورده‌اند فقط با هدف خالی کردن جیب افراد گرفتار انجام می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ اذعان داشت: فقدان یا ضعف اعتقادات و باور‌های دینی و مذهبی زمینه ساز گرایش افراد به سمت و سوی رمالی و فالگیری است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پرونده‌های موجود نشان دهنده کلاهبرداری و استفاده از شگرد‌های گوناگون برای کسب درآمد بیشتر از سوی فالگیران است و مردم باید نسبت به این امور هوشیارانه عمل کنند.

سلطانی یادآور شد: برخی افراد بدون آگاهی از دعانویس، رمال و فالگیر برای حضور در منزلشان دعوت می‌کنند و همین اقدام آن‌ها زمینه ساز بروز سرقت و جرایم اخلاقی می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم برای حل مشکلات خود به مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها و محل‌های معتبر مراجعه کرده و از پرداخت هزینه و گرایش به فالگیری و رمالی بپرهیزند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: افرادی که محلی را برای انجام فعالیت‌های رمالی و فالگیری فراهم کرده و در این خصوص فعالیت کنند با حکم قضائی آن مکان پلمب و فرد خاطی دستگیر و اموالی که از طریق نامشروع به دست آورده نیز توقیف می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: افرادی برای کسب درآمد و تطمیع مکان‌هایی را که عمدتا در شهر تهران، محله‌های حاشیه‌ای و به دور از دید در اختیار افراد کلاهبردار قرار می‌دهند و این افراد هم با توجه به اینکه از روی علم و آگاهی چنین اقدامی را انجام داده‌اند مجرم شناخته می‌شوند.

سرگرد سلطانی ابراز داشت: رمالی و فالگیری و جهل و خرافات در همه جوامع وجود داشته و هیچ جای دنیا مستثنی از این قضیه نیست. هر چه گرفتاری‌های اجتماعی و اقتصادی و معضلات در جوامع گسترش می‌یابد تعداد مراجعان به این افراد هم افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم انتشار اخبار مبنی بر کلاهبرداری و بروز معضلات خانوادگی به دلیل مراجعه افراد به رمال و فالگیر باز هم شاهد گرایش افراد جامعه به این گونه موارد هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرهاد
    0

    پس چرا سایتی راهنداری کردن شماهانمیتونین سایتشان رامسدودبکنی ویااونهارابگیرین درملاعام مجازات نمکنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها