رونمایی از بزرگترین ماکت پیاده‌روی اربعین

از بزرگترین ماکت حرم تا حرم ( حرکت نمادین پیاده‌روی اربعین ) روز یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۵ در برج آزادی رونمایی می‌شود.

رونمایی از بزرگترین ماکت پیاده‌روی اربعین

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان در این اجتماع با شکوه، بزرگترین ماکت «حرم تا حرم» که مونتاژ آن توسط اعضای کانون همیاری اجتماعی ولی‌عصر(عج) کرمان ساخته شده دربرج آزادی به نمایش گذاشته می‌شود.

فضاسازی این ماکت از ورودی مرز مهران شروع شده و پس از گذشتن از حرم امیرالمومنین حضرت علی (ع) در نجف اشرف، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا، موکب ها و ستون‌ها و همچنین حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، حضرت عباس (ع) و بین الحرمین را شامل می‌شود.

این ماکت برای گرامیداشت اربعین حسینی از ۱۴ تا ۲۹ مهردر تالار آیینه برج آزادی درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    سره از ناسره ی دانستنیهای منسوب به دین و مذهب را چگونه می توان شناخت؟ --- آیا می دانیم تصاویر قرآنی از جوامع بشری ، پیروان فراخوان گرایش به خدای یکتا را همیشه شمار اندک و محدود از مردم پاک دل گرد پیامبران در مقابل شمار انبوه اکثریت گرد آمده پیرامون دعوت کنان به گرایش به من در آوردیها و خرافات نیاکان و اربابان قدرت و ثروت در این جوامع نشان می دهند؟ آیا می دانیم خداوند دانای مطلق یکتا در قرآن کریم کثرت و فراوانی پیروان من در آوردیها و خرافات را نشانه ی احقیت این ساخته و پرداخته های بشری که همواره در تضاد و تعارض با وحی اصیل الهی بوده اند ندانسته است؟ آیا می دانیم در وحی اصیل الهی از جمله آخرین وحی که قرآن است هیچ نشانه ای از تایید گرایش به من در آوردیها و خرافات ساخته و پرداخته ی نیاکان و اربابان ثروت و قدرت وجود ندارد بلکه همواره چنین گرایشی از جانب خداوند در وحی اصیل الهی نکوهش و سرزنش و تقبیح گردیده است؟ بشر با چه دلیل خدا پسندانه ی خرد گرا همواره پیروان بی شمار به گرایش به من در آوردیها و خرافات ساخته و پرداخته ی ذهن خود را نشانه ی احقیت این گرایش می داند؟ براستی ملاک و معیار عقلی تعیین و تشخیص و ارزیابی سره از ناسره ی گرایشهای رایج بنام دین و مذهب چیست؟ و این ملاک و معیار با کدام علم و دانش و از چه منبع انکار ناپذیر باید به دست آید؟ آیا ما تاکنون از خود با خرد گرایی پرسیده ایم چرا خداوند دانای مطلق ده ها هزار پیامبر را با وحی خود به بشر فرستاده است؟ با دانش ناچیز ذهن بی نهایت محدود بشر که از دست رسی به کمال هر حقیقتی محروم است تشخیص سره از ناسره و حق و باطل اثبات پذیر دانستنیهای سرنوشت ساز دینی و مذهبی او بعهده ی کیست؟ وحی الهی از جمله آخرین وحی که قرآن کریم است دین و مذهب گزینی را با فراخوان به خرد گرایی یا با دعوت به خرد گریزی تایید و ترویج می کند؟ آیا استوار و استحکام قرار گرفتن سنگ روی سنگ در دین و مذهب آموزی و دین و مذهب پذیری باید با خرد گرایی باشد یا با خرد گریزی؟ خداوند حکمت و خرد مطلق فردای قیامت از ما در زمینه های دین داری و مذهب داری پاسخهای خرد گرا یا پاسخهای خرد گریز را خواهد پذیرفت؟ با چه دلیل خرد گرا ، خرد گریزی در دین گزینی و مذهب گزینی را که سرنوشت دنیا و آخرت بشر را رقم می زنند می توان توجیه و تایید نمود؟

  • بنده ی گنهکار
    0

    به امید روزی که در همه رسانه های گروهی ایران اسلامی سخنی بجز از حقایق سرشت نشین انکار ناپذیر قرآنی دین و مذهب و از حقایق اهداف قرآنی انسان ساز نهضت عاشورای حسینی هرگز سخن دیگری نباشد که تنها در چنین روزی می توان به رسیدن تاییدات و مددهای الهی به کشور و نظام و مردم اطمیان داشت.

  • بی نام و نشان
    0

    چرای زیر را در ایران اسلامی چرا هیچ پاسخ گویی نیست؟؟؟!!! --- چرا اکثریت منبریان در گرامی داشت نهضت عاشورای حسینی بجای تبلیغ پیوسته ی اهداف قرآنی انسان ساز این نهضت به ترویج من در آوردیهای خرافی عوام فریب متضاد با قرآن و عقل که بعلت اثبات ناپذیر بودن ، دین و مذهب اهل بیت (ع) را لوث و بدنام می کنند با اصرار می پردازند و هیچ قانون و ظابطه ای نیست که آنان را از این نوع دین و مذهب فروشی باز دارد ؛ گو این که دفاع از اصالت قرآنی دین و مذهب در مقابل رواج انحرافها وکج رویها در سایه نظام اسلامی وظیفه ی نخست هیچ انسان دین دار و هیچ مسئولی نیست؟؟؟!!!

  • بنده ی گنهکار
    0

    جرئت و جسارت علیه دین و مذهب و اهل بیت تا کی؟؟؟!!! --- چرا اعتقادهایی که منبریان در زمینه ی مسایل فرا طبیعی به پیامبر (ص) و به امامان (ع) از اهل بیت آن حضرت نسبت می دهند و ترویج می کنند بسادگی اعتقادهای قرآنی قابل اثبات نیستند و با هیچ دلیل آشکار و قطعی از آیات محکم و مفصل قرآن و با اصول استدلال عقلی امکان اثبات این مسایل وجود ندارد؟؟؟!!! با چه دلیل انکارناپذیر قرآنی و عقلی می توان اثبات کرد که دین و مذهب ، متدینان مذهبی را به باور به مسایل اثبات ناپذیر که حجت نیستند وادار می سازند؟؟؟!!! اعتقادهایی که خداوند در باره ی آفرینش و بهشت و جهنم در قرآن به بشر باز گو کرده است همگی با توجه به مشبابه های زمینی موجود خود بسادگی اثبات پذیر هستند. آیا اصرار بر نسبت دادن مسایل فرا طبیعی اثبات ناپذیر که در قرآن بازگو نشده اند به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) ، دین و مذهب و این بزرگان را بدنام نمی کند و به خرافه گستری متهم نمی سازد؟؟؟!!! نسبت دادن مسایل غیر قرآنی فرا طبیعی اثبات ناپذیر به بندگان مقرب خدا چه سنخیت و هماهنگی عقلی با این آیات قرآنی محکم و مفصل : « قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ » ﴿ آیه ۱۸۸ سوره أعراف ﴾ و « قُلْ إِنِّي لَا أَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَلَا رَشَدًا » ﴿ آیه ۲۱ سوره جن ﴾ و « قُلْ مَا كُنْتُ بِدْعًا مِنَ الرُّسُلِ وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَى إِلَيَّ وَمَا أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُبِينٌ » ﴿ آیه ۹ سوره أحقاف ﴾ دارد؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    بشر با کدام حق و اختیار پیوسته برای دین ومذهب مراسم و مناسک و شعایر ابتکار می کند؟ --- «... وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا » ﴿ آیه ۸۵ سوره اسراء ﴾ بشر محدود به زمان و مکان و محدود به همه ی ناتوانیها با دانش ناچیز خود که توان دست رسی به تمام حقایق هیچ شیئی را ندارد با کدام حق و اختیار قرآنی و عقلی به خود اجازه می دهد بجای خداوند مراسم و مناسک وشعایر قرآنی را برای بندگان مقرب شبیه سازی کند و به ساخته ها و پرداخته های این دانش ناچیز تقدس بخشد و خود و مردم را به اجرای ابتکارهای خویش با هزینه ی مبالغ کلان روزمره که هیچ بازده ی مثبت و سازنده ی با دوام برای جامعه ندارند پایبند سازد؟؟؟!!! بشر با چه دلیل از داده های محکم و مفصل قرآن توقع دارد از پایبندی به اجرای ابتکارهای زیان بار ساخته و پرداخته ی ذهن ناتوان خود اجر و پاداش الهی به دست آورد؟؟؟!!! چرا بشر با خود خدا پنداری خود سرانه با این ساخته و پرداخته های من در آوردی که هیچ دلیل استوار قرآنی و عقلی در پس آنها نیست دین و مذهب و بزرگان دین را پیوسته با اصرار خرافه گستر معرفی می کند و بدنام می سازد؟؟؟!!! آیا واقعا برای گرامی داشت نهضت انسان ساز عاشورای حسینی بجز من در آوردی سازی و خرافه گستری و ترویج کاسبی حرام دین و مذهب فروشان دنیا پرست و سکوت مرموز بر این پدیده های زیان بار بد نام کننده هیچ راه و روش خرد گرای قرآنی و عقلی سالم و مفید که بتواند همیشه جامعه را فعال و به دین و مذهب و ارزشهای الهی انسان ساز با خرد گرایی پایبند کند وجود ندارد؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    چرا و با چه دلیل قاطع انکار ناپذیر فراخوان به توجه و به ضرورت پایبندی به حد و مرزها و بایدهای و نبایدها و هشدارها و نویدهای قرآنی در دین داری و مذهب داری نزد اکثریت ما شیعیان ناپسند یا منفور است؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها