ماجرای حذف جریان انقلابی در یک انجمن فلسفی!

مؤسسه حکمت و فلسفه ایران (معروف به انجمن حکمت) از حدود یکسال و نیم قبل و از سوی وزارت علوم، دستخوش تغییر و تحولات مدیریتی شده که هرچه پیش می‌رود، حواشی جدیدی از تقابل با نیروها انقلابی در این مرکز دولتی برملا می‌شود.

ماجرای حذف جریان انقلابی در یک انجمن فلسفی!

ابتدا انتقادات به حذف 2 گروه پژوهشی "فلسفه علوم انسانی اسلامی" و "حکمت هنر دینی" در رسانه‌ها مطرح گردید؛ گروه‌هایی در راستای اهداف نظام به پژوهش‌های فلسفی در دو حوزه علم دینی و هنر دینی می‌پرداختند و عمدتاً پژوهشگران همسو با نظام و انقلاب را در بر می‌گرفت.

بعدها رییس جدید انجمن حکمت دلیل این اقدام را اینچنین اعلام کرد که گروه‌های مذکور علیرغم صدور مجوز هیئت امناء، فاقد مجوز شورای گسترش وزارت علوم بودند. حال آنکه طبق بند 1 ماده 5 آیین‌نامه جدید تأسیس گروه‌های پژوهشی وزارت علوم (مصوّب بهمن 97)، اساساً نیازی به مجوز شورای گسترش نیست و همان مجوز هیئت امنا کفایت می‌کند!

همچنین حذف نیروهای انقلابی با سابقه علمی و بین‌المللی قابل توجه، از دیگر اقدامات گروه مدیریتی جدید بود که با بهانه جویی‌های مختلف صورت گرفت.

این نحوه مواجهه البته با مرور برخی مطالبی که مدیران و اعضای جدید انجمن در صفحات اجتماعی خود می‌نویسند، دور از انتظار نیست. مطالبی که توسط خبرگزاری‌های مختلف بازتاب داده شده و از توهین به رهبری و سردار سلیمانی تا رجزخوانی‌های ضدانقلاب علیه نظام و حمایت از کشتگان فتنه 88 و ... را شامل می‌شود.
جالب آنکه رییس جدید انجمن در نشست خبری اردیبهشت ماه، با بهانه تمایز شخصیت حقیقی و حقوقی افراد، از نویسندگان این مطالب که در واقع گروه مدیریتی منصوب خودش هستند نیز حمایت کرد.

در انتها با توجه به جایگاه مهم این مؤسسه و سابقه‌ای که در پرورش اساتید رادیکال علیه نظام دارد، و نیز با توجه به واگذاری عجیب مدیریت به گروه اقلیت ضد انقلاب، باید منتظر بود که روند جذب پرشتاب نیروهای جدید در انجمن به ظهور نسل جوان این گروه از روشنفکران ضد نظام در آینده‌ای نزدیک بینجامد. اقداماتی که همگی با بودجه جمهوری اسلامی و در یک مؤسسه دولتی و با حمایت وزارت علوم در حال اجراست.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • فرید
    0

    ضدانقلابهای ظاهرالصلاح، خیلی خطرناکتر از تابلودارهاشون هستند. یه آدم با سابقه جانبازی رو انداختن جلو و دارن جولان میدن.

  • منم مختار
    0

    چرا گروهی فقط خودشان را انقلابی میدانند و 85 میلیون ایرانی را ضد انقلاب این دو درصدی ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها