یادواره 63 شهید گیلانی انقلاب اسلامی برگزار شد

یادواره 63 شهید گیلانی انقلاب اسلامی برگزار شد

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مبارزه با اشرافی گری را پیام شهدا دانست و گفت: اشرافی گری سم مهلکی برای انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی در یادواره 63 شهید گیلانی انقلاب اسلامی که در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) برگزار شد، با بیان اینکه استقلال، آزادی، عزت و سربلندی امروز به برکت خون شهدایی است که جان خود را در این راه فدا کردند، گفت: شهید مانند آبی است که جامعه را از رکود باز می دارد و در مردم خروش ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه شهدا ظلمت را دور می کنند و نور می آفرینند، افزود: این شهید است که مانع از ذلت پذیری و عقب ماندگی جامعه می شود. امروز مدافعان حرم از شهدای 15 خرداد الهام گرفته اند و به برکت شهدای انقلاب و دفاع مقدس قدم در راه شهادت گذاشته اند لذا خون شهید در سینه تاریخ جاری است و انسان های حماسی، فداکار و مخلص می آفریند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خون شهید را پاسدار راه الهی و مردمی دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری خورشید فروزان شهادت را شکافنده حجاب های دنیوی می دانند؛ لذا تکریم شهدا مهم است اما کافی نیست و وظیفه داریم پیام شهدا را به درستی بشناسیم و درک کنیم و آرمان ها و اندیشه های آنان را به کار ببندیم.

حجت الاسلام روحانی استکبارستیزی را نخستین پیام شهید دانست و متذکر شد: شهدا جان خود را فدا کردند تا استکبار بر این کشور حاکم نباشد و سرنوشت ملت دستخوش اغراض بیگانگان قرار نگیرد. نباید اجازه دهیم این رسالت استکبارستیزانه شهدا از بین برود و راه بازگشت جهان خواران به کشور فراهم شود.

وی اضافه کرد: شهدا از ما انتظار دارند اگر راه آنان را مقدس می شماریم مقابل  بازگشت دشمن به کشور بایستیم و تماشاگر نباشیم که برنامه های استکبار جهانی به دست عده ای فریب خورده با اندیشه های انحرافی و لیبرال اجرا و خون پاک شهیدان پایمال شود. همچنین نباید اجازه دهیم افرادی در لباس پیرو انقلاب راه شهدا را بی رهرو سازند و آرمان های والای آنان را کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از مهمترین عواملی بود که در آغاز نهضت انقلاب ملت ایران را به صحنه آورد، عنوان کرد: نباید دوباره اسیر و تسلیم کسانی شویم که بویی از انسانیت نبرده اند و با وحشی گری‌های قرون وسطایی مشتی سفاک را برای قتل عام مردم مظلوم تربیت کرده اند. استکبار جهانی به پیشرفت های صنعتی رسیده اند اما از اخلاق ساقط شده اند و تنها دم از حقوق بشر می زنند.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با نقشه های تسلیم شدن در مقابل آمریکا، خاطرنشان کرد: دومین پیام شهدا مبارزه با اشرافی گری است و شهدا برای از بین بردن اختلاف طبقاتی تلاش کردند. اشرافی گری سم مهلکی برای انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) همواره نسبت به قدرت گرفتن کسانی که طعم فقر را نچشیده اند، هشدار می داد. کسی که انسانیت دارد هرگز تحمل نمی کند که حقوق کلان بگیرد و عده ای از مردم قدرت خرید مایحتاج روزانه خود را داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی حقوق های کلان را مصداق لقمه های حرام دانست و گفت: روحیه تجمل گرایی و مصرف گرایی کشورمان را تهدید می کند و هرچه بیشتر از ساده زیستی فاصله بگیریم، به سوی وابستگی و بیگانه پرستی کشیده و از آرمان های اسلام و انقلاب دور می شویم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها