لبنان: با هبه ایران و قرارداد با عراق می‌توانیم به ۸ ساعت برق برسیم

وزیر انرژی لبنان در سخنانی سفر هیات این کشور به تهران برای گفتگو درباره پرونده سوخت را "مثبت" ارزیابی کرد.

لبنان: با هبه ایران و قرارداد با عراق می‌توانیم به ۸ ساعت برق برسیم

به گزارش سایت النشره، ولید فیاض وزیر انرژی لبنان در این باره اظهار داشت: سفر هیات لبنانی به ایران مثبت بود و با هبه ایران و قرارداد با عراق ممکن است به ۸ تا ۱۰ ساعت تغذیه (برق) دست یابیم.

وی افزود: مشخصات سوخت ایران نسبت به مشخصات سوخت مورد نیاز ما در حال بررسی است و در حال حاضر صحبت از روزها و هفته‌های آتی برای دستیابی به این سوخت است نه چند ماه دیگر.

فیاض ادامه داد: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت با مصطفی الکاظمی، همتای عراقی خود دیدار کرد و آنها موافقت کردند که یک هیئت لبنانی برای امضای تمدید توافق به بغداد سفر کند.

شبکه «المنار» سه شنبه گذشته خبر داده بود که ایران به هیئت لبنانی در تهران موافقت خود را با تامین ۶۰۰ هزار تن سوخت برای لبنان در مدت ۵ ماه اعلام کرده است.

این رسانه لبنانی به نقل از مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان نوشت: «خبرهای خوبی درباره توافق بین هیئت وزارتی انرژی لبنان و مسئولان ذی ربط ایران وجود دارد که به زودی اعلام می‌شود.»

المنار پیشتر هم به نقل از یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرده بود که نفتکش های ایرانی حامل سوخت آماده هستند که طی یک و یا دو هفته دیگر به سوی لبنان حرکت کنند تا در بندری که طرف لبنانی مشخص کند، پهلو بگیرند.

این مسئول اعلام کرده که بر اساس توافق انجام شده با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و «ولید فیاض»، وزیر انرژی این کشور، هیئت لبنانی در تهران درخصوص سه موضوع با وزارت نیرو و نفت ایران در حال رایزنی هستند (این هیئت لبنانی از شنبه گذشته در تهران حضور دارد و در حال رایزنی با وزارتخانه های مربوطه می باشد.)

وی گفت که این سه موضوع عبارتند از کمک به لبنان در زمینه سوخت، اصلاح و تعمیر شبکه های برق و ساخت نیروگاه های تولید برق در این کشور.

سال گذشته بازرگانان لبنانی پنج کشتی، سوخت خریداری شده از ایران را به لبنان (از طریق بنادر سوریه) حمل کردند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • رابی
    0

    منظورش از هبه یعنی سوخت رایگان از طرف ایران. یعنی غارت و چپاول ثروت ایران توسط آخوندهای تازی زاده و ارسال آن برای هم تبارانشان در لبنان

  • ناشناس
    1

    سوخت مجانی گرفته باشین حرامه مردم ما راضی نیستن

  • ناشناس
    0

    هبه! شلوارتون رو میکنیم و حقمون رو از شما مفتخورها می گیریم .لبنان ازقدیم مرکز عیاشی فرانسه بوده و ما باید پول عیاشی این بیشر فها رو بپردازیم

  • ناشناس
    0

    اینها خودشون دارند می گن هبه بعد مسئولان درو.....غگوی ما می گن پولش رو گرفتیم اون موقع انتظار دارن مردم به حرفهاشون اعتماد کنند!
    البته که در آینده ی نه چندان دور با این رعب و وحشت و سرکوب اعتراضات و دوتا اعدام پشت بندش ،پول سوخت رایگان به لبنان رو هم با گران کردن بنزین از حلقوم مردم ایران می کشن بیرون !
    حرامتان باد!

  • ناشناس
    0

    این لبنانی گفت هبه؟؟؟!!!یعنی مجانی ؟؟!!!ای واویلااین آقایان مسئولین که میگن میفر وشیم وپولشوهم میگیریم

  • آزادی
    0

    هبه یعنی هدیه بعدش اینجا ساندیس خوران کامنت میذارن میگن قراره پول از لبنان بگیریم

  • ناشناس
    2

    خبر فوری خوب بلده آتیش بیار معرکه بشه

  • ناشناس
    0

    سوخت هبه یعنی هدیه.
    ارث پدران سردمداران حکومته

  • ناشناس
    0

    ملت مفتخور لبنان

    نظرات شما -
    • 0

      اونا مفت خور نیستد اینا بی پدر مادرند وبیگانه .

  • عادل
    0

    کاش همین نفت بود که مجانی میدنذ هر حرامزاده تو لبنان میبینی حقوق ماهانه از ببت المال ایران مگیره یکی از کلان وام گیرنده بدون ضامن حسن نصرالاه هست ۴۳ ساله خرج کل لبنان ایران از جیب ملت خودش به لبنان هدیه میده پول برق هر خانواده چقدر اضاف شده پس این پول کجا خرج میشه اگر اعتراض هم بکنی انگ اغتشاشگر و اسرایلی میچسبانن که سرکوب کنند

  • مظلوم
    0

    خواهشنا سوخت مال وحق مردم ایران است مجانی به لبنان ندهید چراوتاکی ماحق مردم خوددرحلق عربها بریزیم دست از سیاست غلططتن بردارید مردم ماخودشن دربدترین شرایط یاگرانی دست پنجه نرم می‌کنند آنوقت میگی مردم آغتشاش گرن بترسید از خداماراضی نیستیم حتی یک لیتر سوخت مجانی به دیگران بدید بجای وکه به عربها باج بدید بچسبید به مردم خودتن که همی مردم شما را روی کار آوردندهمین مردم انقلاب کردند ۸سال با نصف دنیا جنگیدن آخ جواب این مردم تیر وتفنگ است ننگتان یاد

  • ناشناس
    0

    شما با هبه ایران دنیارا میتونید تسخیر کنید .نگران نباشید بیشرف وطن فروش ما زیادداریم .

  • ناشناس
    0

    من پول ندارم برق خانه ام را تامین کنم به حسن بدهید

  • سلام
    0

    ننگ و لعن بر کسانی که بدبختی ایران را می بینند و بیخیال میشوند و با خوشبختی اجانب رقص کنان میروند

  • سلام
    0

    احتمالا حوری های لبنونی به ایران صادر میشود اما خیرش به از ما بهترون میرسه کجایید ای حوریهای لبنانی کجایید کجایید کجایید کجایید کجایید کجایید کجایید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها