رخشانی مهر:

۱۵۲میلیارد تومان از ۲۰درصد عوارض گاز شهری به آموزش و پرورش رسید

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور بابیان اینکه ۱۵۲ میلیارد تومان از ۲۰ درصد عوارض گاز شهری به آموزش و پرورش پرداخت شده، گفت: نمی‌توان ادعا کرد که استانداردسازی مدارس تا چه سالی به اتمام می‌رسد.

۱۵۲میلیارد تومان از ۲۰درصد عوارض گاز شهری به آموزش و پرورش رسید

مهراله رخشانی‌مهر در پاسخ به اینکه 20 درصد عوارض گاز شهری برای تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است آیا تاکنون شرکت گاز پرداختی در این زمینه داشته، گفت: سال گذشته حدود 257 میلیارد تومان از این محل تخصیص پیدا کرد که بخشی از این اعتبار برای تجهیز سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به کار گرفته شد و بخش دیگر برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها استفاده شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال جاری نیز حدود 152 میلیارد تومان اعتبار از محل 20 درصد عوارض گاز شهری تخصیص پیدا کرد که 50 میلیارد آن برای تجهیز هنرستان‌ها به استان‌ها ابلاغ شد و باقی اعتبار نیز برای ساماندهی سیستم سرمایشی و گرمایشی به کار گرفته می‌شود.

رخشانی‌مهر در پاسخ به اینکه ساماندهی سیستم گرمایشی و سرمایشی تمامی مدارس ایران به چه اعتباری نیاز دارد، بیان کرد: قانون تخصیص 20 درصد عوارض گاز شهری برای تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات هنرستان‌ها در سال 94 تصویب شد در این سال ها فقط 60 درصد سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس از محل این درآمد استاندار شدند و 40 درصد مدارس باقی مانده اند.

وی با بیان اینکه تنها منبع مالی سازمان نوسازی مدارس کشور برای تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس تخصیص20 درصد عوارض گاز شهری است، ادامه داد: برای بسیاری از روستاها و مناطق شهری که گازرسانی نشده امکان استانداردسازی وجود ندارد چراکه فقط می‌توان از بخاری‌های نفتی و گازوئیلی در این مدارس استفاده کرد اما در حال حاضر که گازرسانی به مناطق دورافتاده انجام می‌شود باید تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی این مناطق نیز در برنامه کاری قرار گیرد.

استانداردسازی وسایل سرمایشی و گرمایشی یک جریان است و نمی‌توان ادعا کرد که استانداردسازی مدارس تا چه سالی به اتمام می‌رسد
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روی مدرسه فرسوده نمی‌توان تجهیزات سوار کرد، اظهار کرد: استانداردسازی وسایل سرمایشی و گرمایشی یک جریان است و نمی‌توان ادعا کرد که استانداردسازی مدارس تا چه سالی به اتمام می‌رسد.

رخشانی مهر معتقد است در صورتی که نگه داری مناسبی از سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس انجام نشود طی 15 سال آینده مجدد فرسوده شده و برای نوسازی و تجهیز به اعتبارات مجدد نیاز دارند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: 60 درصد وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس استانداردسازی شده‌اند و 40 درصد باقی مانده اند علاوه بر این 40 درصد تعدادی از مدارس امکان به کارگیری وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد را ندارند اما با گازرسانی به این مناطق وسایل گرمایشی استاندار بایستی جایگزین بخاری‌های نفتی شوند؛ در واقع در محاسبه استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس آنهایی که فاقد زیرساخت هستند و امکان سوار شدن تجهیزات را ندارند در نظرگرفته نشده‌اند بنابراین به مرور زمان، تجهیز و گازرسانی باید در برنامه ریزی‌های موردتوجه قرار گیرند.

منبع: خانه ملت

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها