قابلیت تأمین اقلام غذایی قطر را داریم/ فرصت صادرات را از دست ندهیم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امکان تأمین مواد‌ غذایی مورد نیاز بازار قطر را داریم، گفت: باید از این فرصت صادراتی استفاده کرد.

قابلیت تأمین اقلام غذایی قطر را داریم/ فرصت صادرات را از دست ندهیم

به گزارش خبرفوری به نقل از فارس، کاوه زرگران با اشاره به قطع ارتباطات کشورهای عربی با قطر، گفت: ایران باید از این فرصت برای صادرات مواد غذایی به این کشور استفاده کند.

وی با اشاره به جمعیت 2.5 میلیون نفری قطر اظهار داشت: اگرچه به لحاظ جمعیت و قوانین واردات کالا و مواد غذایی این کشور قابل مقایسه با روسیه نیست، اما باید از فرصت‌های تجاری که در تجارت با روسیه از دست دادیم، درس بگیریم و فرصت فراهم آمده را برای صادرات مواد غذایی به این کشور را از دست ندهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه ایران قابلیت تأمین تمام اقلام مواد غذایی وارداتی به این کشور را دارد، افزود: میزان واردات مواد غذایی به کشور قطر در سال 2015 حدود 3.3 میلیاد دلار بوده است.

زرگران بیان داشت: این کشور اقلام مختلف مواد غذایی مورد نیاز خود شامل لبنیات، گوشت قرمز، گوشت سفید، نوشیدنی‌ها، آب معدنی، آب میوه و نان را از طریق واردات تأمین می‌کند.

وی افزود: در سال 2015 قطر 58 میلیون دلار نان و 200 میلیون دلار نوشیدنی وارد کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه ایران در تأمین گوشت قرمز، گوشت سفید، لبنیات، تخم مرغ، میوه و سبزیجات، نان و بیسکویت مزیت دارد، گفت: بنابراین به راحتی می‌توان از تولیدات داخلی بازار این کشور را تأمین کند.

وی افزود: 16 درصد مواد غذایی وارداتی به کشور قطر به ارزش 526 میلیون دلار و 11 درصد به ارزش 677 میلیون دلار در سال 2015 از کشورهای عربستان و امارات وارد شده است.

عربستان، مصر، بحرین، امارات متحده عربی با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌ و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده‌اند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها