افزایش ٢درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی/ رشد ٢١درصدی خدمات دندانپزشکی

جلسه کمیته بیمه و درمان تامین اجتماعی کرمان با حضور مدیران کل و درمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی این استان برگزار شد.

افزایش ٢درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی/ رشد ٢١درصدی خدمات دندانپزشکی

به گزارش خبر فوری و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی کرمان در این جلسه گفت: تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی غیر دولتی متکی به منابع دریافتی در حوزه وصول و درآمد های خود سازمان است و بدون اتکاء به بودجه دولتی تعهدات قانونی را در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران انجام می دهد.
علی حسینی محمدآبادی افزود: در این زمینه در استان کرمان شاهد افزایش ٢ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی بوده ایم که حاصل تلاش همه همکاران و سرمایه گذاری و حفظ اشتغال پایدار در استان بوده است.
وی با اشاره به استقبال مردم از بیمه های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری که از بیمه های پایدار سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: تعداد بیمه شدگان در استان کرمان با افراد تحت تکفل به ١میلیون ٤٠٠ هزار نفر می رسد که از این تعداد ٤٤٥ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که ١٨ درصد آن را زنان و ٨٢ درصد آن را مردان تشکیل می دهد .
حسینی محمد آبادی جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی دراستان کرمان را ٤٣ درصد اعلام و تصریح کرد: در مرکز و شمال استان کرمان پوشش بیمه ای حدود ٦٠ درصد را نشان می دهد که با توجه به تلاشهای استاندار و دولت تدبیر و امید در بحث اقتصاد مقاومتی در استان شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم تا شاهد رشد بیمه شدگان باشیم.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان از راه اندازی شعب تامین اجتماعی در شهرستان محروم جنوب استان همچون قلعه گنج، رودبار جنوب ، عنبر آباد و فاریاب خبر داد و گفت : سعی کردیم خدمات سازمان تامین اجتماعی را به نزدیک ترین محل زندگی مردم ببریم و فرهنگ بیمه را ارتقاء دهیم.
حسینی محمد آبادی با اشاره به رشد ٨ درصدی مستمری بگیران بیان داشت: حدود ١٠٠ هزار نفر از سازمان تامین اجتماعی در استان مستمری دریافت می کنند که با احتساب افراد تحت تکفل این تعداد به ١٦٠ هزار نفر می رسد..
وی با اشاره به پرداخت ماهانه بیش از١٣٠ میلیارد تومان تعهدات تامین اجتماعی در استان کرمان به بیمه شدگان و مستمری بگیران گفت: بودجه بیش بینی شده برای استان ١٥٠ میلیارد تومان در هر ماه است که این رقم در سال به حدود ١٨٠٠ میلیارد تومان میرسد.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان از ارتقاء و رشد تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در بین استان های تیپ یک در ابتدای امسال خبر داد و اشاره کرد : استان کرمان جزء ٤ استان اول دارای رشد بیمه شده در بین ١٢ استان تیپ یک بوده است.
حسینی محمد آبادی اظهار داشت: در استان کرمان از حدود ٤٣ هزار کارفرما ٤١ هزار نفر به صورت غیر حضوری بدون مراجعه به واحدهای تامین اجتماعی لیست و حق بیمه را به صورت اینترنتی و از محل کار و زندگی خود ارسال می کنند که این اتفاق مهم نشان دهنده کاهش ٤٠ هزار سفر درون شهری است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان نیز در این جلسه گفت: سالیانه چهار و نیم میلیون نفر بیمار سرپایی به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در سطح این استان مراجعه می کنند، ٥٧ هزار نفر بستری می شوند و ٢٥ هزار نفر مورد عمل جراحی قرار می گیرند.
دکتر امین فخرافزود: خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان از طریق سه بیمارستان و ١٣ درمانگاه به بیمه شدگان ارائه می شود.
وی ادامه داد: دفتر اسناد پزشکی استان کرمان با بیش از ١٤٠٠ مرکز تشخیصی و درمانی اعم از دولتی و خصوصی و خیریه قرار داد منعقد کرده است که خدمات درمانی را برای بیمه شدگان خریداری می کند.
دکتر فخر تعداد زایمان های انجام شده در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان کرمان را بیش از ١٠ هزار مورد در سال ذکر کرد.
وی تصریح کرد: در بخش درمان غیر مستقیم تامین اجتماعی کرمان سالیانه بیش از ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه می شود .
دکتر فخر هزینه صرف شده در مراکز ملکی تامین اجتماعی کرمان را ٢٤٠ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود:در سال گذشته میزان رشد بستری شدگان برابر با چهار و نیم درصد بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان در ادامه به خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: خدمات دندانپزشکی طی یک ساله گذشته رشد ٢١ درصدی داشته است.
وی به طرح های توسعه ای مدیریت درمان تامین اجتماعی کرمان نیز اشاره کرد و افزود: در راور درمانگاه در حال ساخت است ، زمین مناسب جهت ساخت بنای جدید پلی کلینیک رفسنجان در نظر گرفته شده ، مجوز نوسازی درمانگاه شماره سه کرمان اخذ شده است و پیگیری ها برای اجرای طرح محوطه سازی جامع بیمارستان پیامبر اعظم(ص) در حال انجام است.
مدیر درمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء هتلینگ در بیمارستان تامین اجتماعی غرضی سیرجان در خصوص بیمارستان تامین اجتماعی زرند نیزگفت: پس از زلزله های مکرر شهرستان زرند، بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) بعنوان تنها مرکز درمانی خدمات بستری این شهرستان شناخته می شود و ٥٤ تخت به تختهای این مرکز اضافه شده است تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.
دکتر فخر گفت: در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان کرمان دستگاه سی تی اسکن جدید نصب و راه اندازی شده است. تمامی دستگاههای رادیولوژی به دیجیتال تبدیل شده اند، در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) در روز جهانی کارگر، بخشهای آم آر آی و آنژیوگرافی افتتاح شدند و فضای بحران بیمارستانهای سیرجان و زرند نیز مورد بهره برداری قرار گرفته اند
وی همچنین از عملی شدن نهضت آی تی در استان سخن گفت و افزود: در این راستا برنامه های ایجاد نسخه الکترونیک و حذف دفترچه درمان، تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران مزمن، نظام ارجاع داخلی، استقرار سیستم اچ آی اس بیمارستانی،بهره برداری از سیستم اتوماسیون اداری، وب کیوسک نوبت دهی،راه اندازی فیبر نوری اجرا شده اند.

40

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها