رئیس سازمان بورس : عطش خارجی‌ها برای ورود به بازار سرمایه ایران موقعیت مناسبی برای اقتصاد است

شاپور محمدی گفت: سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی برای حضور در بازار ایران دارند و این عطش ورود به بازار ایران برای تأمین مالی، موقعیت بسیار مناسبی برای کشور است.

رئیس سازمان بورس : عطش خارجی‌ها برای ورود به بازار سرمایه ایران موقعیت مناسبی برای اقتصاد است

به گزارش خبرنگار خبر فوری شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی سازی کیش با ارائه آماری از تحولات بازار سرمایه طی سال های اخیر گفت: بحث سرمایه ­گذاری بین ­المللی و آنچه به عنوان سرمایه­ گذاری خارجی از آن یاد می شود، از دید بسیاری از تحلیلگران حوزه اقتصاد به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی در پیشبرد جهان به سوی یکپارچگی اقتصادی مطرح شده است.

وی ادامه داد: امروزه جریان سرمایه به داخل کشورها که نتیجه ورود سرمایه های خارجی است، به عنوان یکی از مسائل مهم در تمامی کشورها و به ویژه کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است؛ در این راستا بدون شک بازار سرمایه کشور به عنوان یکی از دروازه­های ورود به عرصه جهانی اقتصاد و جذب سرمایه گذاری خارجی، نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه های خارجی خواهد داشت.

به گفته وی چشم انداز آتی اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد. فعالیت و قراردادهای تجاری در کشور ایران در حال افزایش است و اگر استانداردهای بین ­المللی نیز در اقتصاد ایران جاری شود می­توانیم شاهد افزایش روابط تجاری ایران با سایر کشورها باشیم .

محمدی تاکید کرد: به طور کلی با ثبات کلی که در شاخص­های اقتصاد کلان ایران پیدا شده و با رشد مستمری که مجموعه اقتصاد ایران طی دو سال اخیر نشان داده است، هرچند برخی از این بخش­ها همچنان جای رشد دارد، اما در مجموع اقتصاد کشور در سال گذشته بالاترین نرخ رشد جهانی را تجربه کرد؛ این­ها علامت­هایی است که در بازارهای بین­ المللی هم نسبت به سرمایه­گذاری در ایران علاقه ایجاد می­کند. به هر حال سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی برای حضور در بازار ایران دارند و این عطش ورود به بازار ایران برای تأمین مالی، موقعیت بسیار مناسبی را در اختیار اقتصاد ایران قرار می­دهد.

این مقام دولتی گفت: مزایای بسیاری برای جریان سرمایه خارجی برشمرده شده است که از مهمترین آن­ها می توان به کمک به فرآیند رشد اقتصادی کشور پذیرنده سرمایه ­گذاری از طریق انباشت سرمایه و افزایش ظرفیت تولید، تولید و انتقال دانش و فناوری های جدید، کمک به بهبود تعادل تراز پرداختها، افزایش میزان فروش و توسعه تکنیک های بازاریابی، افزایش سطح رفاه عمومی، ایجاد و خلق فرصت های تجاری جدید و در نتیجه توسعه درآمدهای مالیاتی اشاره کرد.

محمدی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای بهبود و تسهیل جذب سرمایه گذار خارجی در بازار سرمایه ایران به تدوين دستورالعمل شناسايي مشتريان حقيقي و حقوقي خارجي در بازار سرمايه، عملياتي کردن اعطاي مجوز به مؤسسات رتبه­بندی اعتباري، مشارکت در تدوین لایحه حاکمیت شرکتی، اصلاح دستورالعمل­های مربوطه در خصوص توقف و بازگشایی نماد و راه­اندازی بازار مشتقه اشاره کرد.

41

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها