مرکز گردشگری ساحلی و دریایی در بوشهر افتتاح شد

همزمان دومین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر مرکز گردشگری ساحلی و دریایی درسا با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بوشهر افتتاح شد.

مرکز گردشگری ساحلی و دریایی در بوشهر افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این آئین گفت: در زمان حاضر ۷۴ پروژه با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

محمد حسین ارسطو زاده افزود: تلاش می‌شود تا پایان دولت از این تعداد ۴۲ پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: بخش عمده ای از کارهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی انجام و تلاش می‌شود برای دست یابی به بازدهی مناسب تسهیل گری لازم در این خصوص انجام شود.

ارسطو زاده در خصوص مرکز گردشگری ساحلی و دریایی درسا گفت: این مرکز گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۷میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در کنار ساحل بندر بوشهر ساخته شده است.

وی ادامه داد: مرکز گردشگری ساحلی و دریایی درسا با زیر بنای هزار و ۲۰۰ مترمربع، دارای ۲۰ اتاق و ۴۰ تخت اقامتی است که با افتتاح و بهره‌برداری به زیرساخت‌های گردشگری این استان اضافه شد.

ارسطو زاده بیان کرد: این مرکز اقامتی در محله بهمنی شهر بوشهر قرار گرفته و بی‌تردید با شروع به‌کار خود، باعث رونق اشتغال در منطقه خواهد شد، در همین راستا برای ۲۰ نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در خصوص مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی بوشهر مال در کنار منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: این مرکز تجاری، تفریحی و اقامتی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰۰میلیارد ریال در سه فاز در حال ساخت است که فاز اول آن با پیش‌بینی انجام شده طی مدت ۲۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در فاز دوم آن نیز از معماری بافت بندر بوشهر و اجرای عین به عین عمارت‌ها استفاده می‌شود.

ارسطو زاده اضافه کرد: قسمت‌های مختلف مرکز تجاری، تفریحی و اقامتی بوشهرمال دارای گالری‌های مختلف نمایشگاهی، سالن‌های نمایش و پلاتوهای تأتر، فروشگاه، میدان اجرای آیین‌های سنتی، شهربازی، هتل و باشگاه‌های ورزشی خواهد بود.

وی یادآور شد: پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر باید به حجم سرمایه‌گذاری اولیه این پروژه اضافه شود و پیش‌بینی شده به‌طور مستقیم در این مرکز برای ۲هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در بازدید از این پروژه گردشگری و تفریحی گفت: این پروژه می‌تواند کمک بسیار زیادی به توسعه گردشگری، اقامتی و تفریحی داشته باشد چرا که بوشهر را مردم کشور به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند.

علی اصغر مونسان افزود: تلاش کنید که این مجموعه ارزشمند بر اساس سلیقه امروز مردم ساخته و به بهره‌برداری برسد، همچنین با توجه به وجود سالن‌های مختلف اجرا در این پروژه، اجرایی شدن آن‌ها باید به نحوی باشد که مورد استقبال علاقه‌مندان باشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها