گونه‌های حیات وحش منطقه شکار ممنوع دشتستان افزایش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به سرشماری حیات وحش در دشتستان گفت: بر اساس این سرشماری گونه‌های حیات وحش منطقه شکارممنوع کوه سیاه بوشکان شهرستان دشتستان افزایش یافته است.

گونه‌های حیات وحش منطقه شکار ممنوع دشتستان افزایش یافت

فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در نشست با محیط‌بانان و همیاران محیط زیست دشتستان از اجرای سرشماری حیات وحش در دشتستان خبر داد و اظهار داشت: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌های مهم زیست محیطی از قابلیت بالایی در زیست حیات وحش دارد.

وی منطقه شکارممنوع کوه‌سیاه بوشکان را یکی از مناطق مهم زیست محیطی دشتستان نام برد و گفت: با توجه به کنترل مداوم منطقه شکارممنوع کوه سیاه بوشکان توسط محیط بانان و همکاری فوق العاده همیاران محلی منطقه به‌خصوص انجمن حامیان طبیعت کوه سیاه، شاهد رشد جمعیت حیات وحش در منطقه مذکور بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در سرشماری منطقه شکارممنوع کوه‌سیاه بوشکان برآورد نسبی از میزان حضور وحوش و وضعیت زیست محیطی به دست آمدکه امیدواریم با افزایش توان حفاظتی این منطقه و همراهی جوامع محلی بوشکان شاهد افزایش تعداد وحوش و مطلوبیت زیستگاه باشیم.

فرهاد قلی‌نژاد ضمن اشاره به تنوع زیستی فوق العاده کوه سیاه گفت: طی این سرشماری علاوه بر شمارش تعداد زیادی کل، بز، قوچ و میش، یک قلاده پلنگ نیز مشاهده و ثبت شد.

وی با تشکر از همکاری جوامع محلی بخش بوشکان، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک خواسته طبیعت دوستان بوشکانی که استقرار پاسگاه محیط بانی در منطقه می‌باشد ، محقق شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: سرشماری مذکور با حضور 22 محیط‌بان و 20همیارمحیط زیست طی دو روز برگزار شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها