بازداشت یک شهروند سوری-فرانسوی در پاریس در رابطه با پرونده سلاح شیمیایی

منابع خبری از بازداشت یک شهروند فرانسوی سوری الاصل به ظن تامین قطعات تسلیحات شیمیایی برای دمشق خبر دادند.

بازداشت یک شهروند سوری-فرانسوی در پاریس در رابطه با پرونده سلاح شیمیایی

 شبکه الجزیره اعلام کرد که مقامات قضایی پاریس یک فرانسوی سوری الاصل را به مشارکت در جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی متهم کردند.

طبق گفته دو منبع مطلع، این شهروند فرانسوی سوری الاصل به ظن تامین قطعات ساخت تسلیحات شیمیایی برای دمشق از طریق یک شرکت کشتیرانی دستگیر شده است.

مقامات سودان درباره جزئیات این اقدام اظهار نظر نکرده‌اند اما یک منیع مطلع از این پرونده به خبرگزاری فرانسه گفته که فرد مظنون متولد سال ۱۹۶۲ بوده و مقیم خارج است و در جنوب فرانسه بازداشت شده است.

در همین حال، یک منبع قضایی نیز گفت که فرد بازداشت شده به "توطئه برای ارتکاب جنایت علیه بشریت، مشارکت در جنایت علیه بشریت و مشارکت در جنایات جنگی" متهم شده و به صورت موقت بازداشت شده است.

 اوت ۲۰۱۳ کشتاری با سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی دمشق رخ داد که بنابر شواهد موجود از سوی گروه‌های تروریستی انجام شد، اما طبق معمول، غرب، انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه گرفت.

تروریست‌ها در طول سالیان گذشته بارها از طریق هماهنگی با گروه موسوم به "کلاه سفیدها" و به دستور آمریکا و سرویس اطلاعاتی ترکیه و برخی از کشورهای غربی از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند تا ارتش سوریه را به استفاده از این سلاح‌ها متهم کنند.

سوریه بارها بر مخالف قاطع خود با استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی تاکید کرده است. دمشق همچنین تاکید کرده است که قبلا از این تسلیحات استفاده نکرده و نخواهد کرد چون اصلا این تسلیحات را در اختیار ندارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها