پوتین: معامله با دلار و یورو بی معنی است/ فروش محصولات روسی باید با روبل انجام شود

رئیس جمهوری روسیه گفت: به بانک مرکزی و کابینه دستور داده‌ام تا ظرف یک هفته رویه معاملات با اروپا را از دلار و یورو به روبل روسیه تغییر بدهند.

پوتین: معامله با دلار و یورو بی معنی است/ فروش محصولات روسی باید با روبل انجام شود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در سخنانی با اشاره به توقیف ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی و طلای روسیه این اقدام را نشانه شکست این کشورها در عمل به تعهدات خود در برابر روسیه دانست و اظهار داشت: شماری از کشورهای غربی طی هفته های گذشته در اقدامی غیرقانونی  اموال روسیه را توقیف کردند. این کشورها در واقع باعث بی‌اعتمادی به پول رایج کشور خود شدند.

 وی ادامه داد، بنابراین عرضه کالاهای ما به آمریکا و اتحادیه اروپا و دریافت پول به دلار و یورو و ارزهای رایج آن کشورها برای ما معنی ندارد. امروز همه از آن چیزی مطمئن هستند که پیشتر حدس و گمان دانسته می‌شد؛ یعنی محقق نشدن تعهدات بر مبنای دلار و یورو.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد  : داده ها نشان می دهد که پس از اظهارات پوتین، قیمت دلار در بورس مسکو برای اولین بار از ۳ مارس به زیر ۱۰۰ روبل سقوط کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    2

    روبل و یوآن ، می توانند کمر دلار رو بشکنند

  • من
    0

    هرگز

  • بهنام
    0

    با همکاری کشورها می‌توان سلطه دلار و یورو را برچید و سایر ارزها ( مثل ین ژاپن و روبل روسیه و یا یوآن چین و ۰۰۰ ) سایر ارزهای قدرتمند را جایگزین نمود . همه می‌دانند که پول دلار بعلت جهانی بودن بدون پشتوانه در آمریکا چاپ می‌شود و ابزاری برای تحریم از طریق بستن سویفت بروی کشورهای غیر همسو شده است .

  • ناشناس
    0

    با همه ادعات تو بد چاهی افتادی .

  • مش جمعه
    0

    خیلی ها قبل از تو میخواستن اینکار را انجام دهند اما موفق نبودند.

  • حسین
    0

    فکر کنم پوتین ساقیش رو عوض کرده، خواهش میکنم از خبر فوری، که مستقل عمل کنه وطرف آری روسیه رو نکنه که کسانی که این کارو انجام میدن به عنوان وطن فروش، در تاریخ ثبت میشوند.

  • حسین
    0

    روبل روسیه در مسکو که مرکزش هست اصلا اعتباری نداره، من آنجا بودم وهمه با دلار قیمت‌ها رو میسنجن، یک جاهایی مثل دیسکو یا کلوپ که اصلا روبل قبول نمیکنن، خخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها