پاراگوئه سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند

رئیس جمهور منتخب پاراگوئه پس از دیدار با وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، از انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داد.

پاراگوئه سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند

به گزارش شهاب نیوز، این تصمیم پنج سال پس از انتقال سفارت پاراگوئه به تل‌آویو اتخاذ شد؛ دولت پاراگوئه سپتامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد روند انتقال سفارت خود در اراضی اشغالی را به شهر قدس لغو و دفاتر پاراگوئه در تل‌آویو به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم که برای شرکت در مراسم تحلیف سانتیاگو پنا، رئیس جمهوری منتخب پاراگوئه به این کشور رفته، روز سه شنبه در دیداری، با هم تصمیم گرفتند سفارت پاراگوئه در سال جاری میلادی از تل‌آویو به قدس منتقل و سفارت رژیم صهیونیستی در آسونسیون، پایتخت پاراگوئه بازگشایی شود.

کوهن مدعی شد، این دو اقدام جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط قوی میان دو طرف و جایگاه بین‌المللی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ارتقا خواهد داد.

وی افزود: ما پیوند تاریخی مهم را با کشورهای آمریکای لاتین که در کنار اسرائیل و یهود بوده‌اند، ادامه خواهیم داد و تقویت خواهیم کرد.

رئیس جمهور منتخب پاراگوئه همچنین در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که پس از تصدی سمت خود در ماه اوت، سفارت کشورش را به قدس منتقل خواهد کرد.

وی در این دیدار بر روابط دو طرف و بر اهمیت گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور پاراگوئه در سال ۲۰۲۲ به اراضی اشغالی سفر کرد و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و امیر یارون، رئیس بانک آن دیدار کرد.

پاراگوئه در سال ۲۰۱۷ دستور انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را صادر کرد و پس از آمریکا و گواتمالا سومین کشوری بود که این اقدام را انجام داد؛ اما سپتامبر ۲۰۱۸ وزیر خارجه وقت پاراگوئه این اقدام را لغو و تعلیق انتقال سفارت به قدس را اعلام کرد و گفت: «پاراگوئه می‌خواهد در تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه سهیم باشد.»

رژیم صهیونیستی با هدایت مرکز درگیری به سمت قدس و مسجد الاقصی از جمله افتتاح سفارتخانه‌ها در قدس از سویی تلاش می‌کند عمق شکست استراتژیک خود را در برابر دستاورد استراتژیک مقاومت فلسطین پنهان کند و از سوی دیگر در تقلایی نافرجام برای پایه گذاری پایتختی در قدس، به دنبال بازیابی موقعیت جهانی رو به زوال خود است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    پاراگوئه را پاره پاره می کنیم.نصر من الله و فتح قریب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدایا شکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها