روزنامه‌نگار مصری:

اسرائیل بزرگ‌ترین نشانه دشمنی غرب با یهودیان است

به اعتقاد یک نویسنده مصری، آنچه امروز از حمایت بی‌چون‌وچرای غرب از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌بینیم و البته طی سالیان طولانی نیز جریان داشته، برعکس آنچه تصور می‌شود نشانه واضحی از رویکرد ضدیهودی غرب است.

 اسرائیل بزرگ‌ترین نشانه دشمنی غرب با یهودیان است

اسماعیل غریب در یادداشتی که در روزنامه المصری الیوم منتشر شده نوشت: اسرائیل طی سالیان گذشته کشتارهای زیادی مرتکب شده است.

رویکرد کشتارها و قتل عام‌های دسته‌جمعی با هدف به هراس انداختن فلسطینیان و کوچاندن آنها پیشه شده است. جمله‌ای از مناخیم بگین نخست‌وزیر اسبق رژیم اسرائیل وجود دارد که می‌گوید، اگر کشتار دیر یاسین نبود، یهودیان مهاجر از اروپا نمی‌توانستند دولت اسرائیل را ایجاد کنند؛ اما به رغم تمامی این وحشی‌گری‌ها این ساختار تا به امروز نتوانسته است امنیت را به طرز واقعی تجربه کند و هر از چند گاهی مقاومت فلسطین از زیر خاکستر این کشتارها خارج شده و با وجود تمام بلاهایی که بر سر ملت فلسطین وارد شده، دست به اقدام می‌زند و این امر را به صهیونیست‌ها یادآوری می‌کند.

به گفته این تحلیلگر مصری، یادآوری این نکته از این روست که این روزها مرتب جمله ریشه‌کنی مقاومت فلسطین در غزه مطرح می‌شود.

اسرائیل همواره سرکوب و قلع‌وقمع فلسطینیان و حتی به‌کارگیری برخی از آنها علیه برخی دیگر در کنار مجازات‌های مختلفی همچون سلب اراضی یا ویران کردن خانه‌های مردم را در دستور کار خود قرار داده و هرگز- حتی یک بار- هم به این فکر نکرده که حداقل برخی از حقوق فلسطینیان را به آنها بازگرداند.

اما در این میان آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند همراهی کشورهای غربی با اسرائیل در این اقدامات است.

نویسنده می‌افزاید: سامی‌ستیزی که برای به هراس انداختن تمامی مخالفان اسرائیل به کار می‌رود خود در سیاست‌های اروپا در قبال اسرائیل نهفته است.

حقیقتی که اروپایی‌ها از اعلام علنی‌اش ابا دارند و هر کسی را که به آن بپردازد سرکوب و قلع‌وقمع می‌کنند این است که شکل‌گیری اسرائیل و قرار دادن آن در قلب جهان عرب واضح‌‌ترین چهره یهودی‌ستیزی و بزرگ‌ترین دشمنی‌ای است که غربی‌ها در حق یهودیان انجام داده‌اند.

بعد از آنکه هیتلر دست به قتل عام یهودیان در آلمان (طبق روایت صهیونیستی-غربی) زد و آنها را شر مسلط نامید، رهبران اروپای پیروز برنامه او را بعد از جنگ تکمیل کردند؛ آنها نیز تصمیم گرفتند از دست یهودیان خلاص شوند و یهودیان را به نقطه‌ای دور از اروپا منتقل کنند و به جای آنکه به این مردم، در کشورهایی که خود و اجدادشان به دنیا آمده و رشد و نمو یافته‌اند، حق شهروندی محترمانه بدهند، کوشیدند تا به هر شکل ممکن از دست‌شان خلاص شوند، آنها را سوار بر کشتی و قطارها کرده و به سوی فلسطین بفرستند تا کشورهای اروپایی از یهودیان تخلیه شوند؛ گویی آنها بیماری و وبایی هستند که همه از سرایت آن نگران‌اند.

اروپایی‌ها که به دلیل این اقدام با وجدان خود دچار مشکل شدند، با وجود آنکه فلسطینیان هزینه این مشکل و طرح آنها را می‌پردازند، گویی برای جبران به حمایت بی‌چون‌وچرا از اسرائیل پرداخته‌اند و تمامی اشتباهات و جنایاتش را با حمایت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی جبران و حتی به این رژیم برای بلعیدن مساحت‌های بیشتری از سرزمین‌های عربی کمک کرده‌اند (تا شاید اجازه ندهند آنهایی که از اروپا دورشان کرده‌اند به آنجا بازگردند).

پس در جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود آمریکا و اروپا هم به طور کامل شریک‌اند و شاید جنایات غربی‌ها در حق بشریت مضاعف‌تر از جنایات وحشی‌گرانه‌ای باشد که صهیونیست‌ها شبانه‌روز در حال ارتکاب آن در غزه و علیه فلسطینیان هستند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خخخخخ.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها