روسیه در هشداری به ژاپن: به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت ندهید

روسیه به ژاپن در مورد دادن سامانه دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین هشدار داد.

روسیه در هشداری به ژاپن: به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت ندهید

رویترز نوشت: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اقدام ژاپن برای ارائه سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین «عواقب سنگین» برای روابط روسیه و ژاپن خواهد داشت.

روابط ژاپن و روسیه بعد از حمله این کشور به اوکراین بدتر شده است. ژاپن به بیشتر تحریم‌های متحدان غربی خود علیه مسکو پیوسته و این موضوع باعث تیره شدن روابط دو کشور شده است.

هفته گذشته، ژاپن اعلام کرد که پس از بازبینی دوباره در دستورالعمل‌های صادرات تسلیحات خود، در اولین بازنگری اساسی این محدودیت‌های صادراتی در توکیو در ۹ سال گذشته، برای ارسال موشک‌های دفاع هوایی پاتریوت به ایالات متحده آماده می‌شود.

اگرچه کنترل‌های صادراتی جدید ژاپن همچنان مانع از ارسال سلاح به کشورهایی می‌شود که در حال جنگ هستند، اما ممکن است صادرات سیستم پاتریوت به طور غیرمستقیم به نفع اوکراین در جنگ با روسیه باشد زیرا به ایالات متحده ظرفیت بیشتری برای ارائه کمک نظامی به کی‌یف می‌دهد.

زاخارووا در یک نشست هفتگی گفت: «طرف ژاپنی کنترل تسلیحاتی را که واشنگتن با آن‌ها می‌تواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد از دست می‌دهد. نمی توان رد کرد که تحت یک طرح آزمایش شده، موشک های پاتریوت به اوکراین می‌رسد.»

او گفت که چنین سناریویی «به عنوان اقدامات خصمانه آشکار علیه روسیه تعبیر می شود و منجر به عواقب سنگینی برای ژاپن در زمینه روابط دوجانبه خواهد شد.»

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    ای کاش یک موشک می خورد کاخ کرملین برسر پوتین که حداقل اول مردم اوکراین به آرامش می سید بعدش ما ایرانیان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اشتباهی منفی زدم ببخشید

  • ناشناس
    0

    پاتریوت سه جزیره 😂

  • ناشناس
    0

    ژاپن بسیار قوی تر از روسیه است . و روسیه هیچ کاری نمی تواند بکند . در مقابل سومین اقتصاد برتر جهان

  • 🐜
    0

    دمت گرم ژاپن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها