نظرسنجی «سی‌جی‌تی‌ان»؛

بیشتر مردم جهان کسب «سودهای جنگی» آمریکا را محکوم کردند

درست زمانی که جامعه بین‌الملل به دلیل درگیری‌های ژئوپلیتیکی مستمر آشفته شده است، رکورد فروش نظامی خارجی ایالات متحده به مبلغ 238 میلیارد دلار در سال مالی 2023 بار دیگر موجب آزردگی شدید جامعه بین‌المللی شده است.

بیشتر مردم جهان کسب «سودهای جنگی» آمریکا را محکوم کردند

نظرسنجی انجام شده توسط «سی جی تی ان» رادیو و تلویزیونی مرکزی چین، در میان کاربران اینترنتی در سراسر جهان نشان داد که 93.88 درصد از پاسخ دهندگان رفتار ایالات متحده در ایجاد تنش‌ها و مشکلات در مقیاس جهانی و کسب «سودهای جنگی» هنگفت را به شدت محکوم کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه ایالات متحده، در سال مالی 2023، این کشور فروش سیستم‌های موشک انداز «هایماس» به لهستان، «موشک‌های پیشرفته هوا به هوا» به آلمان و سیستم‌های پدافند هوایی به اوکراین را تایید کرده است.

در این نظرسنجی، 92 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که آمریکا تنش و بی‌ثباتی منطقه‌ای را تشدید کرده است و 91.98 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که فروش تسلیحات خارجی ایالات متحده با روند توسعه صلح آمیز جهانی در تضاد است. همانطور یکی از کاربران سی جی تی ان گفت: ایالات متحده بر فروش اسلحه اصرار دارد و هرگز به تلفات اهمیت نمی‌دهد، فقط به پول اهمیت می‌دهد.

1

این در حالی است که بودجه دفاعی ایالات متحده در سال مالی 2024 با 886 میلیارد دلار به رکورد جدیدی رسیده است. در این راستا، 88.72 درصد پاسخ دهندگان جهانی نگران این هستند که اقدامات آمریکا ممکن است باعث دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی جهانی شود؛ 94.81 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که فروش تسلیحات خارجی ایالات متحده عمیقاً با سیاست خارجی این کشور گره خورده و به ابزاری مهم برای کنترل سایر کشورها تبدیل شده است.

2

امنیت یک کشور نمی‌تواند به بهای امنیت سایر کشورها به دست آید و با گسترش گروه‌های نظامی نمی‌توان امنیت منطقه را تضمین کرد. در این نظرسنجی، 89.26 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که در جنگ‌ها برنده‌ای وجود ندارد. کشورها باید به مواضع ضد جنگ پایبند و مقابل هرگونه اقدام جنگی و خطرات احتمالی جنگ بسیار هوشیار باشند.

منبع: رادیو بین المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ببینین کی بهانه دست آمریکا برا حضور نظامی میده.همون مقصر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها