روزنامه گردی ۱۶ فروردین ۱۳۵۸؛

بازرگان: پاسداران انقلاب باید از دولت اطاعت کنند/ کمیته امداد امام خمینی: مردم رباخواران را معرفی کنند

روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل چنین روزی، پنجشنبه ۱۶ فروردین سال ۱۳۵۸ از آئین نامه دستگیری و محاکمه جنایتکاران رژیم سابق خبر داده که نحوه تشکیل دادگاه های انقلاب و میزان مجازات مجرمین در آن تعیین شده است.

بازرگان: پاسداران انقلاب باید از دولت اطاعت کنند/ کمیته امداد امام خمینی: مردم رباخواران را معرفی کنند

در این خبر آمده است، که اقدام کنندگان به قتل، شکنجه، حبس، دزدان بیت المال، فعالین برای تحکیم نفوذ بیگانگان و رژیم پهلوی در دادگاههای انقلاب محاکمه می شوند و مجازاتها در حدود شرع اسلام و شامل اعدام، قصاص، حبس، تبعید و ضبط اموال خواهد بود. ضمنا کمیته های انقلاب و پاسداران انقلاب - نیروهای مسلح و مراجع انتظامی کشوری و شهرداریها مکلفند دستورهای دادستانی و دادسرای انقلاب را با سرعت اجرا کنند. این روزنامه همچنین از طرح سندیکای نویسندگان و خبرنگاران درباره پاکسازی مطبوعات خبر داده و تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان معتمد دولت و سندیکا را برای رسیدگی به اعمال کسانی که در لباس صاحب قلم  در خدمت غاصبان حقوق ملت بوده اند پیشنهاد کرده است. همچنین از تغییر در سیستم مالیاتی کشور تیتر زده که مالیات حقوقها کاهش یافته و از قول دکتر مفتح آورده است که هر نوع مالکیت در اسلام تحدید میشود. ضمنا بدستور وزیر دادگستری معاملات خانه و زمین آزاد شد و طرح جدید گزینش دانشجو هم اعلام شده است. این روزنامه پیام نخست وزیر به ملت را منتشر کرده است که در آن آمده است، پاسداران انقلاب باید از دولت اطاعت کنند و از قول مشاور وزیر کشور در امور رفراندوم آورده است که تصفیه وسیع در کلیه ادارات انجام میشود و حقوق مردم نقاطی که خواهان خودمختاری هستند در قانون اساسی آینده منظور شده است. به یک خبر و تیتر در بالای لوگوی روزنامه بر می خوریم - رباخواران را معرفی کنید - که اشاره ای است به اطلاعیه کمیته امداد امام خمینی در همین زمینه خطاب به مردم که متن این اطلاعیه عینا به شرح زیر می باشد.

کمیته امداد امام خمینی طی صدور اطلاعیه ای ضمن‌ تقبیح عمل رباخواری از مردم خواست تا رباخواران را با اسناد و مدارک به این کمیته معرفی کنند.

-5863892199412973663_121

کیهان در اطلاعیه خود نوشته بود: برادران و خواهران مسلمان، پیروز باشید، نیازمندان جامعه ما روزانه دهها شکایت از ربا خواران به کمیته امام می آورند. لذا بایستی توجه داشت اسلام راستین، اسلام‌ انقلابی با هر گونه استثمار انسان در ستیز دائمی است. خداوند متعال با رباخواران اعلان جنگ داده است که اگر دست از رباخواری برنمیدارید خود را برای جنگ آماده کنید.

-5863892199412973661_121

در روزگار پیروزی اسلام، روزگار حکومت خدا و خلق خدا، روزگار جمهوری اسلامی، بالاخره روزگار رهبری امام خمینی، دیگر راه بر استثمارگران داخلی و خارجی بسته می شود. دیگر رباخواران اجازه نخواهند داشت خون محتاجان تحت فشار را در شیشه کنند و زندگیشان‌ را تلخ کنند.

-5863892199412973664_121

ما از ملت شریف و محترم ایران تقاضامندیم که؛

به حکم خداوند متعال در هر شرایطی و بخصوص در شرایط فشار اقتصادی کنونی، خودشان مانع از ادامه این عمل غیرانسانی شوند، ربا نگیرند و ربا نپردازند. بعنوان عمل به فریضه اسلامی - نهی از منکر - نگذارند سودجویان از موقعیت سوء استفاده کرده و آشکارترین شکل استثمار را همچون زمان طاغوت ادامه دهند. کسانی را که به رباخواری می شناسند و میدانند که در عصر جمهوری اسلامی نیز به این عمل ادامه میدهند، طی نامه و بوسیله پست به کمیته امداد امام مجلس شورای اسلامی معرفی نموده، اسناد و مدارک کافی را نیز به پیوست ارسال دارند.

منبع: سایت دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها