روزنامه گردی ۶ تیر ۱۳۵۸؛

مقبره ناتمام محمدرضا پهلوی در شیراز، بیمارستان یا دانشسرا می شود/ زمین های بایر شهری ملی شد

زمین های بایر شهری ملی شد. تیتر درشتی که در میان تیترهای گوناگون دیگر، در صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان ۴۴ سال قبل امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۵۸ که به بهای ۱۵ ریال منتشر شده است به چشم می آید.

مقبره ناتمام محمدرضا پهلوی در شیراز، بیمارستان یا دانشسرا می شود/ زمین های بایر شهری ملی شد

در ادامه این خبر آمده است که اسناد مالکیتی که در رژیم پیشین برای اراضی بایر داده شده خلاف موازین اسلام است و مالکیت خصوصی این زمینها لغو می شود.

IMG_20230627_072615_581

همچنین خبرهایی چون افزایش پذیرش ظرفیت دانشگاهها و گردهمایی برای بزرگداشت حمید اشرف و همرزمانش در روز جمعه ۸ تیر در زمین چمن دانشگاه تهران و دعوت از شاه و خانواده اش به اسرائیل برای زندگی در آن از سوی سخنگوی وزارت خارجه این رژیم نیز در صفحه نخست این جریده صبحگاهی به چشم می خورد. به صفحات داخلی روزنامه رفته و به خبری با این عنوان برمی خوریم.

مقبره ناتمام شاه مرکز درمانی یا آموزشی خواهد شد‌! که متن کامل این خبر  بدین شرح است؛

IMG_20230627_072615_592

مقبره نیمه تمام محمدرضا پهلوی که از مدتی قبل ساختمان آن در پاسارگاد شیراز آغاز شده بود بیمارستان یا دانشسرا خواهد شد. به گزارش خبرگزاری پارس در اجرای این نظر اطلاعیه ای از سوی آیت الله عبدالحسین دستغیب برای اطلاع اهالی ساکن اطراف پاسارگاد به شرح زیر انتشار یافته است؛

بسمه تعالی

چون مقبره محمدرضا پهلوی جهت بیمارستان یا دانشسرا در نظر گرفته شده است. از اهالی محترم انتظار دارد در حفظ ساختمان و مصالح ساختمانی که در آنجا موجود است اقدام کرده و هرگونه تجاوزی به مصالح ساختمانی متعلق به شرکت کیهان حرام و حفظ آن بر مسلمین واجب است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها