در روزنامه ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ بخوانید؛

این ایده که هر مستاجری در هر جا ساکن باشد خانه مال اوست، عملی شد؟!/ محمد منتظری با هیات ۶۰ نفری خود عازم لیبی شد

امام به کردستان می رود. این خبر که نقل قولی است از آیت الله صدوقی از طرف رهبر انقلاب که گفته اند اگر دشمن سرکوب نشود خودشان شخصا به کردستان می روند تیتر یک چاپ دوم روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز شنبه ۱۰ شهریور سال ۱۳۵۸ است.

این ایده که هر مستاجری در هر جا ساکن باشد خانه مال اوست، عملی شد؟!/ محمد منتظری با هیات ۶۰ نفری خود عازم لیبی شد

 محمد منتظری هم با هیات ۶۰ نفری خود عازم لیبی شده و فیدل کاسترو رهبر انقلابی کوبا هم در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها به مدت دو ساعت با دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه ایران ملاقات خصوصی داشته است.

IMG_20230901_082652_732

تیتر دیگر روزنامه هم اختصاص دارد به سخنان مهندس بازرگان که در پاسخ به انتقادکنندگان دولت گفته اند که دولت من انقلابی است و انقلابی هم عمل می کند. گویا به هلیکوپتر دکتر چمران هم در بانه حمله شده و آنرا به گلوله بسته اند. خبر دیگر هم اینکه ارتش هم به ۵ کیلومتری مهاباد رسیده است. روزنامه را ورق زده و به صفحه آخر می رویم و به نقل قولی از آیت الله خسروشاهی بر می خوریم که طی اعلامیه ای اعلام‌ کرده اند  اینکه هر مستاجری در هر جا ساکن باشد خانه مال اوست کذب محض است. ببینیم متن خبر به ما چه می گوید؛

IMG_20230901_082652_081

آیت الله خسروشاهی طی اعلامیه ای شایعات مربوط به اینکه هر مستاجری در هر جا که سکونت دارد متعلق به اوست را رد کرد. در اعلامیه بنیاد مسکن مستضعفان گفته شده است، پیرو مصاحبه تلویزیونی پیشین در مورد مسکن به استحضار عموم خواهران و برادران می رساند متاسفانه شایعاتی که توسط شایعه سازان از طریق بعضی از روزنامه ها و عده ای از افراد سودجو درباره مسکن ساخته و پرداخته شده بهیچوجه صحت ندارد و شدیدا تکذیب می شود. مسائل مورد بحث ما از اول درباره خانه های خالی و دربسته ای بود که از طرف مالکین آن احتکار شده و عاطل و باطل مانده است که نه قصد فروش آنرا دارند و نه به اجاره واگذار می نمایند. در شرایط کنونی که مردم ما احتیاج مبرم‌ به مسکن دارند موضوع نگهداری خانه های خالی برای ما قابل قبول نمی باشد و با انقلاب اسلامی ایران مغایر است. البته این خانه ها را بعد از شناسایی توسط بنیاد مسکن و کمیته های ۱۴ گانه بنیاد مسکن به قیمت عادلانه می خرد و به قیمت عادلانه ولو به اقساط هم که شده به مستضعفین و کسانی که فاقد منزل می باشند واگذار می کند. و اما اینکه عده ای گفته اند هر مستاجری که در هر جا سکونت دارد خانه مال اوست کذب محض است و جز شایعه ای بیش نیست و بایستی به هر نحوی که شده در پرداخت مال الاجاره به مالک سریعا اقدام نمایند. البته مسائل بیشتر درباره مسکن در مصاحبه ای که هفته آینده از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی خواهیم داشت به اطلاع عموم خواهد رسید. 

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها