احتمال غرق شدن ۱۸۰ مسلمان روهینجایی میانمار که از بنگلادش گریخته بودند

آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام کرد، دست کم ۱۸۰ روهینجایی که در ماه نوامبر بنگلادش را با قایقی غیرقابل دریانوردی ترک کرده بودند، پس از چند هفته اسیر شدن در آب‌ها ممکن است جان خود را از دست داده باشند.

احتمال غرق شدن ۱۸۰ مسلمان روهینجایی میانمار که از بنگلادش گریخته بودند

به گزارش خبرگزاری رویترز، با احتمال غرق شدن یک قایق با حدود ۱۸۰ سرنشین از مسلمانان روهینجایی، سال ۲۰۲۲ به یکی از بدترین و مرگبارترین سال‌ها برای این جامعه اقلیت که تلاش دارند از وضعیت نابسامان در بنگلادش فرار کنند، تبدیل شده است.

این آژانس به نقل از گزارش‌های تایید نشده گفت: این قایق غیرقابل دریانوردی پس از آنکه در دریا گم شد، احتمالا غرق شده است.

این آژانس روز شنبه در توییتر نوشت: خویشاوندان این افراد دسترسی به آن‌ها ندارند. افرادی که اخیرا با آن‌ها در تماس بودند، گمان می‌کنند که همگی جان خود را از دست داده باشند.

بیش از یک میلیون روهینجایی از میانمار در کمپ‌های شلوغ بنگلادش که اکثرا مسلمان هستند، زندگی می‌کنند و ده‌ها هزار نفر از آن‌ها پس از آنکه ارتش میانمار سرکوب کشنده‌ای را در سال ۲۰۱۷ انجام داد، کشورشان را ترک کردند.

در میانمار که اکثریت بودایی هستند، بیشتر مسلمان‌های روهینجایی به عنوان شهروند محسوب نمی‌شوند و به آن‌ها به چشم "مهاجران غیرقانونی" از جنوب آسیا نگاه می‌کنند. با این حال، آن‌ها در بنگلادش هم به سختی به کار دسترسی دارند.

قاچاقچیان اغلب آن‌ها را با وعده‌های کار در کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله مالزی به سمت سفرهایی خطرناک سوق و فریب می‌دهند.

چندی پیش، دو گروه فعال روهینجا گفتند، حداکثر ۲۰ نفر به دلیل گرسنگی یا تشنگی در قایقی که به مدت دو هفته در سواحل هند گیر افتاده بود، جان خود را از دست دادند. در اوایل ماه جاری هم نیروی دریایی سریلانکا ۱۰۴ روهینجایی را که در سواحل شمالی جزیره اقیانوس هند سرگردان بودند، نجات داد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل از کشورهای این منطقه خواست تا نسبت به بحران بشردوستانه کمک کنند درحالیکه خود پناهجویان از مردم جهان درخواست کرده‌اند که این وضعیت دشوار آن‌ها را فراموش نکنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها