ظرفیت ثبت نام زائران حج تمتع در 21 استان کشور تکمیل شد

رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل شدن ظرفیت ثبت نام زائران علاقه مند تشرف به حج تمتع 96 در 21 استان کشور خبر داد.

ظرفیت ثبت نام زائران حج تمتع در 21 استان کشور تکمیل شد

حمید محمدی در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب افزود: در 6 استان دیگر نیز دارندگان فیش های حج می توانند در فهرست انتظار ثبت نام کنند و با تکمیل شدن سهمیه این استان ها روند ثبت نام متوقف خواهد شد.
به گزارش ایرنا،وی همچنین از انعقاد قرارداد با طرف سعودی برای استفاده از خیمه های بلند در عرفات خبر داد و افزود: مذاکرات با شرکت های هواپیمایی سعودی برای انتقال 50 درصد زائران ایرانی نیز درحال نهایی شدن است.
محمدی ادامه داد: آموزش کارگزاران و عوامل اجرایی نیز به خوبی پیش می رود و تغذیه و تدارکات زائران هم به صورت جدی توسط تیم های کارشناسی اعزامی به عربستان نهایی شده است.
در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران از جلسات آموزشی در استان های مختلف کشورمان گفت: استقبال مردم از جلسات آموزشی متمرکز حج 96 در برخی استان ها بسیارعالی بوده است و این مهم نشانگر آن است که وسوسه های نادرست و شایعه افکنی ها نتوانسته است خللی درمسیر حج زائران به وجود آورد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر از تمامی عوامل و دست اندرکاران اجرایی حج خواست زمان را ازدست نداده و به تلاش های خود سرعت بخشند تا زمینه برگزاری حجی آرام و با عزت برای ضیوف الرحمان فراهم شود.
وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی شفاف در مقابل شایعات و مطالب دروغی که در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشرمی شود، تاکیدکرد و گفت: تصمیم برای برگزاری حج امسال آگاهانه اتخاذ شده است و بدون نگرانی این راه ادامه خواهد یافت.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز از اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات رسانی به زائران در ایران و عربستان و تامین داروهای مورد نیاز از منابع داخلی گزارشی ارائه و تصریح کرد: تیم کارشناسی این مرکز برای پیگیری امور بیمارستان ها و درمانگاههای مکه ، مدینه و مشاعر بزودی عازم عربستان خواهد شد.
بر اساس اعلام مسئولان حج و زیارت امسال 85 هزار و 500 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها