توصیه‌های دبیر ستاد اربعین به زائرین کربلا/ به وسایل کناره جاده دست نزنید/ سوغات نخرید مخصوصا عروسک!

دبیر ستاد اربعین در مصاحبه با خبرنگار خبر فوری با اشاره به اقدامات اخیر دولت در این خصوص گفت: حتما زائرین به نکات امنیتی توجه لازم را داشته باشند.

توصیه‌های دبیر ستاد اربعین به زائرین کربلا/ به وسایل کناره جاده دست نزنید/ سوغات نخرید مخصوصا عروسک!

به گزارش خبر فوری ، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: انفجار سامرا در سال گذشته موجب توجه هر چه بیشتر عراق به مسائل امنیتی شد. اقدامات ارتش، دولت، پلیس و نیروهای امنیتی عراق بهتر از قبل شده است و سفارت ایران نیز قرارگاه هایی را برای ارائه خدمات امنیتی مستقر کرده است. با این حال، در عراق نمی توان دم از امنیت مطلق زد.

وی ادامه داد: برای کنترل امنیت در اربعین حسینی باید وظایف هر کشور به وضوح تعیین شود. از اینرو بر اساس تفاهم نامه میان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور جمهوری عراق، کمیته امنیتی مشترک تشکیل شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون امنیتی وزیر کشور از طرف دو کشور در این کمیته مسئول هستند.

مجید آقا بابایی درباره امنیت برگزاری مراسم اربعین تصریح کرد: به یاد داشته باشیم که عراق، میزبان و ما مهمان هستیم. پس طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، صیانت دولت و ملت عراق باید حفظ شود. مراسم اربعین حسینی، زمان و مکان مناسبی برای موشکافی تاریخ و اختلافات گذشته بین دوکشور نیست.

علاوه بر آن، سال گذشته حوادثی ناگوار در اربعین حسینی اتفاق اقتاد؛ قبل از آغاز اربعین در شهر سامرا و سه روز پس از پایان آن در نزدیکی شهر حله که شهادت 63 نفر از هموطنانمان را در حله رقم زد.

مصاحبه و توضیحات آقا بابایی را در زیر مشاهده کنید.

15

حجم ویدیو: 23.36M | مدت زمان ویدیو: 00:06:11 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مجید محمدپور
    0

    ممنون از مطالب خوبی که قرار میدهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها