راهنما و برنامه سفر مشهد

امروزه مسافران صرفاً برای زیارت حرم امام رضا به مشهد سفر نمی‌کنند، بلکه در طول سفر، اماکن تاریخی، تفریحی و تجاری را نیز در اولویت قرار می‌دهند. بنابراین بهتر است مسافران برنامه‌ریزی داشته باشند تا نهایت لذت را ببرند.

راهنما و برنامه سفر مشهد

مشهد از معدود شهرهایی است که تقریباً همه ایرانی ها تجربه سفر به آن را داشته اند. در حقیقت این شهر به خاطر اهمیت مذهبی اش، نه فقط ایرانی ها بلکه تمامی شیعیان جهان را عاشق خود کرده است. در همین حال، احداث چندین مرکز خرید، پارک آبی و مجتمع تجاری باعث شده که بلیط مشهد از جنبه های سیاحتی و تفریحی نیز رونق فراوانی یابد. بنابراین، امروزه اغلب مسافران شهر مشهد صرفاً برای زیارت حرم امام رضا به این شهر سفر نمی کنند. بلکه در طول سفر زیارتی خودشان، اماکن تاریخی، تفریحی، تجاری و غیره را نیز در اولویت قرار می دهند. از این رو، به نظر می رسد که تمامی مسافران باید قبل از هر چیز به فکر برنامه سفر مشهد باشند تا بتوانند از تک تک ثانیه های سفر خودشان نهایت استفاده را ببرند. ما با علم به این موضوع، برنامه ای طراحی کرده ایم که می تواند بهترین ها را برای شما به ارمغان بیاورد.

روز اول؛ زیارت امام هشتم

همیشه روز اول سفر پس از رزرو بلیط هواپیما را باید با بازدید از بهترین های یک شهر آغاز کرد؛ بازدید از نقاطی که دقیقا به خاطر آنها مسافر شهر خاصی شده ایم. پس از همان لحظه اول به سراغ حرم مطهر ثامن الائمه می رویم. جایی که دل میلیون ها نفر در سرتاسر ایران و جهان هر روز برای دیدنش پر می کشد. پس بهتر است حداقل نصف زمان روز اول برنامه سفر مشهد را به زیارت حرم امام رضا (ع) و بازدید از صحن ها و بخش های مختلف این مکان از جمله مسجد گوهرشاد، باغ رضوان و پنجره فولاد اختصاص می دهیم.

پس از زیارت حرم و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی آن، شما می توانید با مراجعه به یکی از رستوران های نزدیک حرم مثل رستوران پسران کریم یا رستوران رضایی دریادل ناهار خودتان را میل کنید و سپس به تماشای آرامگاه نادرشاه افشاری یا همان باغ نادری بروید. این مکان یکی از مهم ترین مجموعه های تاریخی شهر مشهد هست که در آن می توان به تماشای تندیسی از نادرشاه پرداخت. پس از تماشای باغ نادری به مدت حدود 1 ساعت، پایان بخش روز اول سفر شما بازدید از باغ وکیل آباد خواهد بود. باغی که با فضای دلپذیر خود می تواند آرامش خاصی به شما القا کند. ضمنا بازدید از باغ وحش وکیل آباد در این پارک نیست جذابیت های خاص خود را به همراه دارد.

روز دوم: دیدار با فردوسی

پس از تجربه یک روز عالی و به یاد ماندنی در داخل شهر، در روز دوم ابتدا کمی از مرکز شهر فاصله گرفته و به حومه آن می رویم. پس در نخستین گام، آرامگاه فردوسی که فاصله ای ۲۰ کیلومتری با شهر مشهد دارد را در دستور کار قرار می دهیم. در این مکان شما می توانید از تماشای موزه توس و بنای آرامگاه فردوسی لذت و به ارزش تاریخی این مکان پی ببرید. مطمئنا تماشای ستون ها و سرستون هایی که اشعاری از فردوسی بر روی آنها حک شده، برای هر گویشور زبان فارسی جذاب خواهد بود.

برای وعده ناهار در روز دوم هم می توانید روی رستوران معین درباری یا رستوران امیرکبیر حساب باز کنید. در واقع، این رستوران ها با جاذبه بعدی روز دوم برنامه سفر مشهد که خانه ملک است، فاصله چندانی ندارند. خانه ملک شیک بودن معماری اصیل ایرانی را به بهترین نحو ممکن برای شما تداعی خواهد کرد. این خانه دو طبقه تنها حمام خصوصی مربوط به دوران خود را نیز در آغوش گرفته و بدین ترتیب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. شما پس از بازدیدی یک ساعته از این خانه می توانید به سراغ پارک ملت مشهد بروید و روز دوم را هم با تجربه فضای لذت بخش شهربازی، دریاچه مصنوعی و کتابخانه این جاذبه پرطرفدار به پایان برسانید.

روز سوم: خرید و تفریح

همیشه وقتی به شهر خاصی سفر می کنید، در بازگشت به خانه چشم اطرافیان به چمدانتان دوخته می شود تا ببینند که سوغاتی شما برایشان چه خواهد بود. این موضوع در سفر به شهر مشهد بسیار پر رنگ تر می شود. به همین دلیل، بخش اعظمی از روز سوم برنامه سفر مشهد را به خرید سوغات و یادگاری از مشهد اختصاص داده و به بازار رضا می رویم. بازاری در نزدیکی حرم ثامن الائمه که آوازه اش دست کمی از حرم ندارد. این بازار شلوغ و پر رفت و آمد را می توان بهترین مکان برای خرید سوغات در شهر مشهد دانست. گشت و گذاری ۳ تا ۴ ساعته در بازار رضا شما را با بهترین صنایع دستی این شهر آشنا خواهد کرد. ضمنا، بازار رضا از حیث معماری نیز زیبایی های منحصر به فردی دارد که تماشا کردن آنها خالی از لطف نیست.

رستوران مجتمع گردشگری بابا قدرت و رستوران ادیب دو گزینه بسیار جذابی هستند که یکی از آنها می تواند میزبان ناهار روز سوم سفر شما به شهر مشهد باشد. پس از میل کردن ناهار و رفع خستگی در یکی از این رستوران ها، پارک کوهسنگی با ملغمه دلنشینی از آب و سنگ منتظر شما خواهد بود. البته این پارک فضای سبز بسیار چشم نوازی هم دارد که شما را حیرت زده خواهد کرد. در نهایت، روز سوم به یکی از مدرن ترین مکان های مشهد می رویم. مجتمعی به نام مرکز خرید زیست خاور که مطمئناً تاکنون اسم آن را بارها شنیده اید. در این مکان تجاری و تفریحی انواع امکانات جذاب و هیجان انگیز فراهم شده تا اهالی و گردشگران شهر مشهد اوقات فراغت خود را در آنجا پر کنند.

سخن آخر

در این مطلب، ما منتخبی از بهترین جاذبه های گردشی شهر مشهد را در قالب برنامه ای مدون به شما ارائه کردیم. بدون تردید بسته به این که شما بلیط هواپیما مشهد خریداری نمایید یا از وسایل نقلیه دیگری برای سفر به این شهر استفاده کنید، تعداد روزهای سفرتان بیشتر از این خواهد شد. پس آنچه در این مطلب تحت عنوان برنامه سفر مشهد به شما معرفی شد، هسته اصلی مسافرتتان را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که در صورت علاقه مندی به پارک های آبی و تفرجگاه های اطراف شهر مشهد شما می توانید بخشی از روزهای خود را با سپری کردن در این مکان ها پشت سر بگذارید. این یعنی، مشهد بسیار زیباتر از آن است که در قالب یک برنامه سفر 3 روزه بگنجد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها