رییس جامعه تور گردانان ایران:

مدت هاست توریستی به ایران نمی‌اید؛ حتی مجانی

رییس جامعه تور گردانان ایران گفت: مدت هاست توریستی به ایران نمی‌اید؛ حتی مجانی و این مساله سبب تعطیلی صنعت و بیکاری فراوان در جامعه تورگردانان شده است.

مدت هاست توریستی به ایران نمی‌اید؛ حتی مجانی

ابراهیم پور فرج گفت: مدت هاست توریستی به ایران نمی‌اید؛ حتی مجانی و این مساله سبب تعطیلی صنعت و بیکاری فراوان در جامعه تورگردانان شده است.

جز مسافران مشهد که از عراق و.. می‌ایند، تقریبا دیگر توریستی به کشور وارد نمی‌شود؛ این صحبت ها گفته های ابراهیم پور فرج، رییس انجمن تورگردانان ایران است. او می‌گوید: مشکل اصلی صنعت ما این است که مدت هاست دیگر اروپایی‌ها و... به ایران نمی‌ایند و تنها توریست های ما افرادی هستند که به اماکن زیارتی می‌روند.

وی ادامه داد: دو فصل پر تور ما بهار و پاییز است که امسال متاسفانه هر دو فصل توریستی نداشتیم و مسئولی برای رسیدگی به وضعیت نیز وجود ندارد. ما جامعه تورگردانان را با 3 عضو آغاز کردیم و اکنون 300عضو داریم که تقریبا همه آنان بیکار هستند و مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.

رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: رونق هم به زودی به این صنعت بر نخواهد گشت. خود من بزرگترین شرکت را دارم. با این اوصاف بخش زیادی از کارکنانم را تعدیل کردم و بقیه را هم اگر وضعیت همین باشد، مجبورم تعدیل کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    1

    بیان دود و دم و ترافیک و شیخ و ملا ببینن؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیان چای دبش بخورند مگر مغز خرخوردن

  • ناشناس
    0

    بيايند چكار؟!توريست جايى مى رود كه بهش خوش بگذره نه اينكه چپ و راست بهشان گير بدهند و دست آخر بعنوان جاسوس بازداشت شوند؟!مگر مغزشان را خر گاز گرفته كه بيايند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مگه کاواره ومیخانه داریم که بیادحجاب بان هابیکارمیشن البته برندتوالت عمومی نگه داری کنندچه ثوابی میبرند

  • ناشناس
    1

    طرف باید واقعا مغز خر خورده باشه که اینهمه جا در دنیا را ول کنه و برای گردش بیاد به این خراب‌شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بجای اختلاس میلیاردی توالت عمومی بزنند بعدتوریسیم‌ بیاد حداقل خودش خالی کنه

  • رابی
    1

    ورود به ایران با ورود به حوزه استحفاظی داعش هیچ فرقی ندارد.مگر از جانشان سیر شده اند که بیایند ایران.یا هوس رفتن به هتل اوین به سرشان زده.

  • ناشناس
    1

    بیایند از تونل وحشت مترو لذت ببرند از چهره شاد مردم و مهمان نوازی آنها ...

  • 🐜
    1

    همه جهان متوجه شدن بیان اینجا حجاب بان و مالیات و گوشت های آلوده و مرغ آلوده و آب و نان آلوده چه خسارتی بسلامت جسمی و روانی شون وارد میشه ایران خوراک افغان هاست بهشت افغان هاست نه جای توریست های که سرشون ب تنشون می ارزد

  • ناشناس
    0

    مردم هم اسیر شدند و نمیتوانند خارج بروند والاه یک زندان با اعمال شاقه است که با شهر مردگان فرقی نداردمگر کسی هوس خودکشی و ماجراجویی داشته باشد که بیاید.

  • ناشناس
    0

    توریست مریضه مگه بیاد ایران بیاد بره زندون حتی ایرانی هاشم ایران نمییاند

  • م.ن
    0

    مگه مغز خر خوردن که بیایند.ایران برای گردش فقط حجابانها را کم داشتیم که به فرودگاه هم امدند.منتظر طالبانها و داعش باشید تا برای تفریح بیاد .

  • هادی
    0

    شما از پرواز های خارجی به ایران خبر ندارین؟اونا خالین؟

  • بهی
    0

    لاله زار ،لاله اش رفته ،زارش مونده

  • حسن
    0

    بعداز زدن هواپیمای اوکراین ازاسمان هم ردنمیشوند

  • ناشناس
    0

    این عملکرد بددولت را نشون میده اونقدر عرصه را به مردم تنگ کردن حتی خود ایرانیها هم از ایران فرار میکنن تا چه رسد باینکه خارجی بیاد به ایران

  • ناشناس
    0

    تو مملکتی که مردمش داره فرار میکنه توریست بیاد چکار کنه؟مگه نادان است؟

  • مدرس دانشگاه
    4

    از سال 94 تاکنون مجبورم هفته ای یک مرتبه با اتوبوس به اصفهان بروم و برگردم آن اوائل یعنی سال 94 و 95 هر بار یا در مسیر رفت در توقف فرودگاه امام تعداد زیادی توریست خارجی منتظر اتوبوس بودند تا به اصفهان بروند و در مسیر برگشت هم به تهران هم در اکثر مواقع بیش از نصف اتوبوس توریست اروپایی امریکایی ژاپنی اروپای شرقی جنوب شرقی اسو بعضا افریقایی بودند چون حوصله ام سر می رفت و اهل خواب در مسافرت هم نیستم سعی می کردم در مسیر رفت و برگشت باهاشون همکلام شوم و ایران و تاریخ و تمدن بی نظیرش را تا حدودی معرفی کنم و از مشکلاتشون در ایران بپرسم. به مرور تعدادشون کمتر و کمتر شد و آن عده باقی مانده مدام از رنج و سختی ها و محدودیت های مالی و بانکی و فرهنگی و پشیمانیشون از انتخاب ایران بعنوان مقصد سفر می گفتند. از سال 98 و 99 تعدادشون بشدت کم شد تا جایی که بعضا یک یا دو نفر آنهم زوج بودند. از انتهای سال 1400 و ابتدای سال 401 تا امروز دیگه هیچ حتی یک توریست هم نه در مسیر رفت از توقفگاه فرودگاه امام به اصفهان و نه در مسیر برگشت از ترمینال صفه و کاوه اصفهان به توقف گاه فرودگاه امام ندیده ام. از لحاظ تئوریک و تجربی توریست موتور محرک اقتصاد گردشگری است و رونق گردشگری هم نشان دهنده سلامت سیستم اجتماعی و وجود شور و نشاط در جامعه است. متاسفانه حکمرانان اجتماعی و سیاسی ما عاجز از درک این موضوع ساده هستند که توریست جایی می رود که امنیت و آرامش وجود داشته. توریست جایی می رود که رفاه و آزادی حتی نسبی داشته باشد. توریست جایی می رود که مردم شاد باشند نه اینکه بشدت غمگین و سر خورده اجتماعی و سیاسی باشند. وجود توریست ها چه خارجی و چه داخلی در هر جامعه ای به آدم های بومی آن جامعه احساس امنیت و سرخوشی می دهد. از طرف دیگر رونق اقتصاد گردشگری مساویست با ارتزاق و اشتغال هزاران نفر تورگردان یا تورلیدر، بوم گردان یا بوم لیدر، پر بودن هتل ها، خانه های بوم گردی، میهمان سرا ها، مسافرخانه ها و ....... اسپانیا که در مقایسه تاریخچه تمدنی چندین پله از ما پایینتر است سال گذشته حدود 68 میلیارد دلار درآمد توریسم داشته حال آنکه رتبه تمدن و تاریخ ما اول یا دوم است اما اسپانیا 13 است!!!! خیلی باید تاسف خورد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      - ایران و تاریخ و تمدن بی نظیرش را تا حدودی معرفی کنم
      - اسپانیا که در مقایسه تاریخچه تمدنی چندین پله از ما پایینتر است
      - رتبه تمدن و تاریخ ما اول یا دوم است

      که اینطور! جالب بود! زیاد ناراحت نباش چون از این به بعد میتونی اون تاریخ و تمدن بی‌نظیرت رو به برادرای افغانی‌ات معرفی کنی. موفق باشی :)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها