600 هزار نظر بی‌طرفانه مردمی برای رزرو بدون دردسر اقامتگاه در جاباما

جاباما می‌گوید نظرات کاربری از تجربیات رزرو اقامتگاه‌های آنلاین در این پلتفرم به عدد بیش از ۶۰۰ هزار عدد رسیده که در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایران بی‌نظیر است و نشان از روند افزایش اعتماد مردم به پلتفرم‌های آنلاین این حوزه دارد.

600 هزار نظر بی‌طرفانه مردمی برای رزرو  بدون دردسر اقامتگاه در جاباما

احتمالا شما هم اخیرا بیلبوردهای نظرات کاربری از تجربیات و امتیازدهی حاصل از رزرو اقامتگاه را در اتوبان‌های تهران دیده‌اید.

بیلبوردهایی که در آنها با یک نگاه، امتیازات متنوعی از ۳ تا ۵ برای اقامتگاه‌ها را می‌توان مشاهده کرد و همچنین شامل نظرات کاربرانی است که به مزایا و معایب یک اقامتگاه اشاره کرده‌اند.

اقدام جالب توجهی از جاباما که نشان از تمرکز و توجه ویژه این پلتفرم رزرو آنلاین اقامتگاه به اعتمادسازی از ایجاد امکان ثبت و مشاهده تجربیات کاربری دارد.

در واقع این کسب و کار موفق ایرانی با برجسته کردن نظرات و امتیازات کاربران، یک رویکرد نوین را دنبال می‌کند که به افزایش اعتماد عمومی و آگاهی‌بخشی در صنعت گردشگری در فضای آنلاین کمک خواهد کرد.

همچنین به نظر می‌رسد حالا رهبر بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران، قصد دارد افراد بیشتری را به بررسی نقدهای بی‌طرف مسافران قبلی درباره اقامتگاه‌ها تشویق کند، تا این طریق، افراد با آگاهی و اطمینان بیشتری، اقامتگاه موردنظرشان را رزرو کنند.

با اعلام جاباما در طول ۵ ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار نظر تازه از تجربه مسافران این پلتفرم ثبت شده و مجموع نظرات کاربران در یکی از کسب و کارهای آنلاین حوزه گردشگری و رزرو اقامتگاه به عدد کم‌نظیر ۶۰۰ هزار عدد رسیده است.

این تعداد نظرات کاربری از تجربیات مختلف مردم که در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایران بی‌نظیر است، رشد قابل توجهی از افزایش اعتماد مردم در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه را نشان می‌دهد.

2

فرهاد بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما هم درباره اقدامات این پلتفرم برای دریافت نظر کاربران می‌گوید: «ما از ابتدای امسال بخش زیادی از تمرکز خود را روی دریافت نظر از تجربه رزرو و اقامت کاربران‌مان گذاشتیم و موفق شدیم میزان مشارکت آن‌ها در ثبت تجربیات‌شان از فرآیند رزرو، اقامت و میزبانی را به صورت قابل توجهی افزایش دهیم.»

بازار گردشگری ایران پیش از این چندان به بحث اعتماد و اطمینان در دریافت خدمات سفر نپرداخته بود و تمرکز صرفا بر این بوده که می‌توان خدمات سفر را به‌صورت آنلاین رزرو کرد یا نه!

اما به‌نظر می‌رسد جاباما وارد مرحله تازه‌ و کلان‌تری شده است و قصد دارد به مردم نشان دهد که چگونه می‌توان از بازار آنلاین با اعتماد و اطمینان خاطر خدمات سفر را دریافت کرد.

در این بیلبوردها اسامی افراد مختلف که تجربه رزرو اقامتگاهی را داشته‌اند، امتیازی که آن فرد به تجربه اقامت در آن اقامتگاه داشته و نظر مستقیمش بدون سانسور نوشته شده است.

همه این‌ها را کنار هم که بگذاریم می‌توانیم نتیجه بگیریم جاباما قصد دارد بگوید یکی مثل هر کدام از ما، اقامتگاهی را رزرو کرده و خوب یا بد تجربه‌اش را نوشته و با مسافران بعدی که قصد رزرو همان اقامتگاه را دارند، به اشتراک گذاشته است و مسافران را تشویق می‌کند پیش از انتخاب و رزرو اقامتگاه خود، نظرات و تجربیات کاربران قبلی که در صفحه رزرو هر اقامتگاه در این سایت در دسترسی عموم مردم است را مطالعه کنند تا انتخاب آگاهانه‌تر و مطمئن‌تری داشته باشند.

مدیر بازاریابی جاباما با تاکید بر اینکه اعتماد یکی از شروط و نیازمندی‌های بقای پلتفرم‌هاست می‌گوید: «در پلتفرم‌هایی که دو طرف آن مردم با یکدیگر سر و کار دارند و خدماتی بین آن‌ها رد و بدل می‌شود، کیفیت این ارتباط و خدمت‌رسانی بسیار اهمیت دارد؛ اصلی‌ترین فاکتور مورد نظر مسافران قبل از رزرو اقامتگاه، نظافت و بهداشت است و بر این اساس نظرات مسافران قبلی هر اقامتگاه را مطالعه می‌کنند، اما پس از ورود و در زمان ثبت تجربه اقامت‌شان، اصلی‌ترین موضوعی که به آن می‌پردازند، کیفیت میزبانی‌ست.»

3

او‌ ادامه می‌دهد: «میزبان خوب می‌تواند تجربه‌ای را در ذهن مسافر ایجاد کند که به‌یادماندنی باشد. اگر نظافت و بهداشت مورد رضایت مسافر نباشد آن را برطرف کند یا مثل یک راهنمای خوب محلی به مسافر راهنمایی و مشورت دهد و… از همین‌رو میزبانی خوب مهم‌ترین فاکتوری می‌شود که در ذهن مسافر به یاد خواهد ماند و منجر به این می‌شود که یک اقامتگاه را قبل از هر چیز به‌دلیل میزبانی خود به دیگران معرفی کند.»

مدیر بازاریابی جاباما می‌گوید: «نتایج تجربیات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اعتماد، توصیه‌پذیری می‌آورد، توصیه‌پذیری باعث افزایش تعداد سفر می‌شود، تعداد سفر به افزایش میزان ثبت تعداد نظرات و تجربیات و در نهایت افزایش آگاهی مسافران بعدی منجر می‌شود. این چرخه‌ی استاندارد و کارآمدی‌ست که در جاباما به آن توجه ویژه‌ای داریم.»

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این چیه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها