نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از روش های حضوری و اینترنتی

برای خارج شدن ازکشور چه به صورت کاری و تفریحی و چه به صورت زیارتی ، باید علاوه بر تهیه گذرنامه و ویزا و طی مراحل قانونی خروج ، هزینه ای را نیز بابت عوارض خروج ازکشور ، پرداخت نمایید. در زیر با این روش ها آشنا شوید.

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور از روش های حضوری و اینترنتی

یکی از سوالاتی که برای مردم در زمان خروج از کشور مطرح می شود، پرداخت عوارض خروج از کشور است و اینکه آیا باید برای پرواز های هوایی و زمینی عوارض را پرداخت کرد؟ در ادامه با روش های پرداخت عوارض خروج از کشور آشنا شوید.

همه هموطنان (حتی افراد زیر 2 سال) که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند باید قبل از مراجعه به فرودگاه عوارض خروج از کشور خود را از طریق بانک ملی سراسر کشور پرداخت کرده تا در هنگام انجام فرآیندهای پذیرش مسافر و حضور در گیت های گذرنامه با ارائه آن به ماموران کنترل گذرنامه به سهولت تردد کنند.

پرداخت این وجوه به 2 روش زیر انجام می شود:
درگاه الکترونیکی بانک ملی
تمامی شعب بانک ملی سراسر کشور

پرداخت عوارض اینترنتی خروج ازکشور

پرداخت عوارض خروج از کشور تا قبل از روی کار آمدن دولت الکترونیک، مشکلات عدیده‌ای را برای مسافران به وجود آورده بود و صف‌های طولانی در مرز یا فرودگاه‌ها سردرگمی برای مسافران ایجاد کرده بود.اما با توسعه پرداخت های الکترونیکی در بخش‌های مختلف، پرداخت عوارض خروج از کشور هم الکترونیکی شد و بانک ملی از آذر ماه سال ۱۳۹۵ سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور را راه اندازی کرد.

حالا برای پرداخت عوارض خروج از کشور نیازی به مراجعه حضوری نیست و از طریق اینترنت می‌توان این کار را انجام داد.

برای پرداخت غیرحضوری عوارض خروج از کشور ابتدا باید وارد سایت بانک ملی به نشانی https://bmi.ir شد.

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور چگونه است؟ + تصاویر

در مرحله بعد به منوی "خدمات الکترونیکی" مراجعه کرده که یک پنجره جدید نمایش داده می‌شود.

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور چگونه است؟ + تصاویر

از پنجره جدیدی که نمایش داده شده است کافیست روی گزینه " پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور " کلیک کنید.

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور چگونه است؟ + تصاویر

در صفحه جدید اطلاعات درخواستی از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، ایمیل و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. همچنین در کادر نوع خروج باید یکی از دو گزینه خروج سیاحتی یا خروج زیارتی را انتخاب کنید و با انتخاب هر گزینه در کادر مبلغ، به صورت اتوماتیک میزان عوارض نمایش داده می شود. پس از تکمیل اطلاعات روی گزینه " پرداخت (تمام موارد فوق مورد تایید اینجانب می‌باشد) " کلیک کنید.

در صفحه جدید کادری به شما نمایش داده می‌شود که بعد از ۳۰ دقیقه از زمان پرداخت،پیغام امکان سفرهوایی وجود دارد،به شما نمایش داده می شود که باید روی گزینه Ok‌کلیک کرد.

در مرحله بعد گزینه پرداخت را انتخاب و وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید اطلاعات کارت بانکی خود را به جهت پرداخت عوارض درج کنید و با وارد کردن شماره کارت، رمز دوم تاریخ انقضای کارت و CVV۲ و کد امنیتی گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور چگونه است؟ + تصاویر

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور چگونه است؟ + تصاویر

لازم به ذکر است؛ امکان پرداخت عوارض خروج از کشور برای سفرهای زمینی از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی در سایت بانک ملی فراهم نیست و برای زائران اربعین حسینی که به صورت پیاده قصد سفر به کربلای معلی را دارند پیش بینی پرداخت الکترونیکی نشده است.

پرداخت عوارض خروج ازکشور حضوری

یکی دیگر از راههای پرداخت عوارض خروج ازکشور ، استفاده از روش حضوری و بانک ملی ایران است . برای این منظور می توانید به شعب مختلف بانک ملی مراجعه کرده و سپس ازطریق پرکردن فرم مربوطه وهزینه های آن ، اقدام نمایید . برخی از افراد نیز این مورد را هنگام خروج از کشور در محل فرودگاه انجام داده و ازطریق مراجعه به بانک ملی شعبه فرودگاه ، اقدام به پرداخت عوارض مربوطه می نمایند . به هرحال چه ازطریق اینترنتی و چه ازطریق مراجعه حضوری در بانک ، اقدام نمایید ، تفاوتی ایجاد نکرده و پرداخت عوارض ، با موفقیت انجام خواهد شد .

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    مجلس شورا با کوته اندیشی و عدم بر رسی همه جانبه ی آثار منفی و مثبت بالا بردن چند برابره ی عوارض خروج از کشور و با توجیه های غیر منطقی ناپایدار بر فشار بی سابقه علیه 80 میلیون شهروند ایرانی بنفع دولت صحه گذاشت.

  • فریبرز شمس
    0

    با عرض سلام من در تاریخ ششم دی ساعت دو بامداد یکبار اول اشتباهان 37500 توما با دستگاه موجود در فرودگاه امام پرداخت کردم و قبض دریافت کردم وبار دوم چون سفر دوم بود330000هزار پرداخت کردم و متاسفانه از حسابم کم قبضی دریافت نشد و ازپلیس مزری نشانداده نشد ، لطفا منو راهنماي بفر مای که به کجا وچطور این دوباره دریافت خواهم کرد متشکرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها