دفاتر زیارتی سازمان حج‌ آماده خدمات رسانی به زائران اربعین

مدیرکل عتبات سازمان حج‌وزیارت از آغاز ثبت نام در سامانه سماح خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به متقاضیان اربعین سال ۹۷ هستند وکار نام نویسی آغاز شده است.

دفاتر زیارتی سازمان حج‌ آماده خدمات رسانی به زائران اربعین

مرتضی آقایی با اعلام اینکه سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir از امشب در اختیار متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی قرار گرفته است، گفت: با تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی این سامانه غروب امروز چهار شنبه چهارم مهر ماه راس ساعت ۱۸ آغاز به کار کرد.

وی افزود: عزیزانی که تمایل دارند در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف شوند حتما باید برای دریافت روادید و استفاده از پوشش های بیمه ای و خدمات درمانی در سامانه سماح ثبت نام کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به متقاضیان تشرف در ایام اربعین هستند و متقاضیان می توانند با مراجعه به این دفاتر، اقدام به نام نویسی مقدماتی و تحویل مدارک کنند.

به گفته آقایی، زایرانی که دسترسی به اینترنت و رایانه شخصی دارند می توانند شخصا ثبت نام مقدماتی را انجام داده و سپس بعد از انتخاب یک دفتر زیارتی به نام نویسی قطعی و تحویل مدارک مبادرت ورزند.

وی افزود: بنابر مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، هزینه تمام شده برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند به صورت ریالی دریافت می شود و این هزینه ۳۷۷ هزار ۷۰۰ تومان تعیین شده است البته کسانی که ثبت نام مقدماتی را خودشان انجام دهند هزینه ای معادل ۳۷۶ هزار و ۷۰۰ تومان می پردازند.

آقایی توضیح داد: مبلغ تعیین شده بابت روادید، پوشش بیمه ای و خدمات درمانی در نظر گرفته شده است و امیدواریم متقاضیان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها