۱۱۰ سال حبس برای اعضای باند سرقت از منازل

پنج سارق حرفه‌ای که خانه‌هایی در غرب تهران را مورد دستبرد قرار داده و میلیارد‌ها تومان سرقت کرده بودند، جمعا به ۱۱۰ سال حبس و شلاق و رد مال محکوم شدند.

۱۱۰ سال حبس برای اعضای باند سرقت از منازل

سه سال قبل اهالی منطقه‌ای در جنت‌آباد به مأموران گزارش دادند منازلشان مورد دستبرد قرار می‌گیرد.

هرچند شکایات تک‌به‌تک به مأموران داده می‌شد، اما شیوه سرقت‌ها به یک شکل بود؛ سارقان بعد از ورود به خانه قفل در را می‌شکستند و بعد تمام طلا و پول و اشیای قیمتی قابل انتقال را با خود می‌بردند.

به این ترتیب، مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی متهمان آغاز کردند و گشت‌های شبانه پلیس نیز فعال شد تا اینکه شکایتی جدید به دست پلیس رسید و شاکی به مأموران گزارش داد که خانه‌اش مورد دستبرد قرار گرفته و عاملان سرقت متوجه دوربین مداربسته نشده‌اند و فیلم ورود آن‌ها به خانه ضبط شده است.

مأموران با بررسی فیلم دوربین مداربسته متوجه شدند این سارقان سابقه‌دارند و با شیوه‌ای که اموال خانه‌های قبلی به سرقت رفته از این خانه هم سرقت کرده‌اند. با شناسایی محل زندگی سارقان پلیس موفق شد در ابتدا دو نفر از آن‌ها را شناسایی و بازداشت کند و بعد از بازداشت این دو نفر، مخفیگاه سه سارق دیگر نیز لو رفت و آن‌ها نیز بازداشت شدند.

متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند ۲۱ خانه را مورد سرقت قرار داده‌اند. یکی از سارقان گفت ما همدیگر را از مدت‌ها قبل می‌شناختیم و هرکدام از ما نیز در یک کار حرفه‌ای بودیم به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم یک باند شویم و با هم سرقت کنیم.

متهم گفت: خانه‌ها را شناسایی می‌کردیم و در فرصت مناسب که مطمئن می‌شدیم کسی در خانه نیست وارد می‌شدیم و اشیای باارزشی را که قابل حمل بود و حجم زیادی نداشت، برمی‌داشتیم و با خود می‌بردیم.

در همه این سرقت‌ها هر پنج نفر ما شریک بودیم. ضمن اینکه در آخرین سرقت ما واقعا نمی‌دانستیم که خانه دوربین مداربسته دارد و اصلا متوجه آن نشده بودیم و فکر می‌کردیم که این خانه هم مانند خانه‌های دیگر است و به‌راحتی می‌توانیم وارد آن شویم. ما اصلا متوجه نشدیم که دوربین فیلم ما را ضبط کرده است.

بعد از اعترافات تک‌به‌تک متهمان و تکمیل پرونده کیفرخواست علیه آن‌ها صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان و شکات برای رسیدگی به این پرونده در شعبه ۴ حاضر شدند، بعد از اینکه شاکیان یک‌به‌یک اموال مسروقه‌ای را که از آن‌ها دزدیده شده بود، برشمردند و درخواست بازگرداندن آن‌ها و مجازات متهمان را کردند، متهمان برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفتند، آن‌ها اتهام را در بعضی از موارد قبول کردند و پذیرفتند که اموال را بازگردانند، اما مدعی شدند همه سرقت‌ها کار آن‌ها نبوده است. این در حالی است پیش از این به سرقت‌ها اعتراف کرده بودند.

با پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و متهمان را هر کدام به‌صورت جداگانه به ۲۲ سال حبس و ۱۱۰ ضربه شلاق و رد مال به مال‌باختگان محکوم کردند. این رأی مورد اعتراض قرار گرفت و متهمان مجازات خود را سنگین دانستند، به این ترتیب پرونده به دیوان عالی کشور رفت و بعد از بررسی دقیق قضات دیوان عالی کشور رأی صادره را مورد تأیید قرار دادند؛ بنابراین پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها