رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری عنوان داشت:

نتایج بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس نتایج بازخوانی جعبه سیاه، ١٩ ثانیه پس از انفجار موشک اول، صدای ٣ خلبان داخل کابین ضبط شده که نشان می دهد سرنشینان هواپیما در انفجار موشک اول در سلامت بودند.

نتایج بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در نشست خبری اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه‌های سیاه (CVR & FDR) هواپیمای شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با خبرنگاران افزود:بررسی اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نشان می‌دهد تا آخرین لحظه هواپیما در مدار درست و شرایط پروازی نرمال بوده است و ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول، ارتباط جعبه‌های سیاه قطع شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد:هر دو جعبه سیاه از ۲۷ تیر تا ۳ مرداد در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه تحت مسؤولیت سازمان هواپیمایی کشوری و مسوول بررسی سانحه با امکانات و مساعدت فنی این کشور و حضور نمایندگان آمریکا به عنوان کشور سازنده، اوکراین به عنوان کشور بهره بردار و فرانسه به عنوان کشور ارائه دهنده خدمات بازخوانی شد.
وی افزود: همچنین نمایندگانی از کشور‌های کانادا، انگلیس و سوئد و نماینده ایکائو در این فرایند حضور داشتند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود اطلاعات هر دو جعبه سیاه بدون هیچ مشکلی بازخوانی شد که نشان می‌دهد ضبط اطلاعات در ضبط کننده‌های داده‌های پروازی در ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه و ۵۶ ثانیه متوقف شده است.
وی افزود: تا این زمان همه متغیر‌ها شرایط عادی را نشان می‌دهد و هواپیما در شرایط پروازی نرمال بوده و در پروفایل پروازی پیش بینی شده قرار داشته است.
زنگنه افزود: اطلاعات جعبه ضبط کننده مکالمات نشان می‌دهد تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول در مجاورت هواپیما، در کابین خلبان هر سه کروی پروازی شامل یک معلم پرواز، خلبان و کمک خلبان متوجه شرایط غیر عادی شده و تا آخرین لحظه مشغول کنترل هواپیما بودند و راهنمایی معلم خلبان نشان می‌دهد هواپیما دچار مشکل الکترونیکی شده و برق کمکی فعال شده است و روشن بودن هر دو موتور هواپیما به خلبانان اعلان شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه صدای کابین ۱۹ ثانیه پس از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم ۲۵ ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه به دست نمی‌آید چراکه قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما باعث قطع هم مان جعبه‌های سیاه در ۱۹ ثانیه پس از آن شده است.
وی افزود این اطلاعات در اختیار نمایندگان کشور‌های ذیربط قرار گرفته است تا تحلیل‌های ایمنی و فنی خود را در چارچوب استاندارد‌های ایکائو به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه دهند.
دهقانی زنگنه افزود: این اقدامات با هدف ایمنی و جلوگیری از رخداد‌های مشابه صورت می‌گیرد و هر نوع استفاده سیاسی از این فرایند‌ها ضمن اینکه در تعارض با اهداف مورد تصریح ایکائو قرار دارد، روند رسیدگی به سانحه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بازخوانی جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی برابر مقررات بین المللی و تحت نظارت و مسوولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام شده است گفت: سازمان هواپیمایی کشوری از تمامی ذینفعان درخواست می‌کند که از هر نوع تحلیل و یا استفاده از این اطلاعات که در راستای ایمنی نباشد خودداری کنند.

منبع: صداوسیما

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ایرانی
    0

    این اظهارات از بعد از اتفاق است بگو اتفاق چکونه رقم خورد و جهان را در شوک فرو برد .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      طبق فرمایش رهبر ی رسیدن به قله های پیشرفت دردو رنج فراوان دارد و از نظر خودم این اتفاقات واقعا"جان سوز هست و چاره ای جز تحمل کردن نداریم از خداوند آرزو و التماس میکنم که پاداش این همه صبر و تحمل را به مردم عزیز و دوست داشتنی ایران عنایت فرماید.

    • کاربر ناشناس
      0

      طبق فرمایش رهبر ی رسیدن به قله های پیشرفت دردو رنج فراوان دارد و از نظر خودم این اتفاقات واقعا"جان سوز هست و چاره ای جز تحمل کردن نداریم از خداوند آرزو و التماس میکنم که پاداش این همه صبر و تحمل را به مردم عزیز و دوست داشتنی ایران عنایت فرماید.

  • عباسی
    0

    خدا همشونو رحمت کنه . روحشون شاد . تورو خدا دیگه به انتقام فکر نکنید . آبرمونو بردید .

  • دومان
    0

    ......................................... ظلم پایدار نیست و خون مردم بیگناه تاوان سختی دارد که مشابه آن در کل تاریخ زبان زد گردد....طوفان نزدیک است

  • لینچان
    0

    با وجود شما سر ایرانی همیشه پایین است

  • ناشناس
    0

    خدا همشون رحمت کنه .درد زدن خود ب خودی ی طرف .درد منکر شدن و دروغ گفتن ی طرف .باعث شرم و خجالت .دیگه لطف کنین از هیچ انتقام سختی حرف نزنین.

  • علیرضا
    0

    از خدا میخام که کسی که شلیک کرد اگر عمدی بوده خداوند عزیزانش را داغ کنه.روحشان شاد و یادشان گرامی.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      کسی که شلیک کرد ماموری دون پایه بوده و معذور ... مسئول واقعی ان فرماندهی بوده که خوی ادم کشی داشته وگرنه...

  • رضا.
    0

    راز اصلی ساقط شدن این هواپیمای مسافربری هرگز آشکار نمی‌شود. با هر متر و مقیاس بخواهیم کار کنیم محال است پدافند سپاه با این حد از دقت و آمادگی در تشخیص موشک اشتباه کرده باشد و دوم اینکه موشک دوم به چه علت شلیک شد و اصولا چرا پرواز ممنوع در این شرایط برای مدت کوتاه اجرا نشد.

  • حسین
    0

    خداروحشان شاد کند.تواون موقعیت که هراحتمال این میداد جنگی بین دوکشوروقوع پیداکند این عزیزان نبایدخاک ایران راترک میکردن بایدمیماندندودرکنارملت منتظر.ولی خوب حیف شد

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      حرف عجیبی می‌زنید. اخوی وظیفه حکومت اینه در مواقع این چنینی پروازهای مسافربری را مدتی ممنوع کنند تا شرایط عادی شود.

  • داروغه
    0

    این اتفاق اصلا خطای انسانی نبود بلکه طراحی برای فرار از جنگ و جلوگیری از حمله آمریکا بود

    نظرات شما -
    • حسینی
      0

      چرا‌اصلا‌هواپیما‌حرکت‌کرد‌درشرایط‌جنگی‌نکند‌جاسوسی‌یا‌اون‌کشور‌شایدهمدست‌امریکابود‌باعزیزان

    • کاربر ناشناس
      0

      میپسندم

  • مظلوم
    0

    روحشان شاد.با این حرفها فقط داغ خانواده اون عزیزان رو تازه میکنید.به خدا بسپارید.

  • یادگار
    0

    اگر واقعا جای این هواپیما یک موشک از ۱۰۰۰موشک کروزی که خود ترامپ ادعا کرده بود که دستور آماده به شلیکش را داده بود ، و اون وقت هزاران نفر را می‌کشت ، و اون کاربر هم نمی‌زد آنوقت چه نظر می دادیم؟! کار های بزرگ رژیم‌های بزرگ و خطرات بزرگ دارد ، چطور بعضی ها راحت از انتقام خون شهید سلیمانی که حتی مورد احترام دشمنان هست راحت میگذرند، به نظر می‌رسد این یک غفلت است ، همین قدرت بازدارندگی ما موجب تحقیر آمریکا در شورای امنیت شده ، این اقتدار است ، اقتدار بدون هزینه بدست نمی آید ، آنها شهید شدند مثل ۴۰۰ هزار شهید دفاع مقدس ، این غیرت ما ایرانیها است که زیر بار زور نمی رویم ، امروز ۱۴۰ نفر کشته در راه کرونا که ناشی از بی ملاحظگی ماست از دنیا رفتند ، چرا سکوت کردیم ولی برای اقتدار کشور و شهدا ، دائما نق می زنیم

    نظرات شما -
    • mohsen
      0

      اگه جای افراد تو هواپیما پدرومادر خودت بود یا خواهر برادرت باز همینو میگفتی

    • قلندر
      0

      چرا همه چیزو قاطی میکنی چی زدی داش.

    • کاربر ناشناس
      0

      اگه من ویا خانوادهام درهواپیما بودیم گذشت میکردم چون عمدی شلیک نشده .

    • کاربر ناشناس
      0

      میپسندم

  • محمد
    0

    چرا نبش قبر میکنید باز هم بفکر اشوب هستید میخواهید فکر مردم خوب ما رااز وضع اقتصاد نا بسامان منحرف کنید بس است هی توسر هم نکوبیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها