شگرد عجیب آقای کلاهبردار برای زندگی لوکس

مأموران اداره فضای مجازی پلیس فتای استان خراسان رضوی در اقدامی ضربتی و اطلاعاتی راز پرونده کلاهبرداری کلان با ترفند فروش جعلی کالا در سایت های واسطه گر را برملا کردند.

شگرد عجیب آقای کلاهبردار برای زندگی لوکس

پرده اول: ساکن برج مسکونی

فروش محصولاتی که با دست خودش آن ها را خلق کرده بود، کفاف بدهی هایش را نمی داد. از زندگی یکنواختی که داشت کلافه بود و در پی راهی می گشت تا زندگی اش را تکان دهد. پی هر راهی را گرفت و برایش فرقی نمی کرد که خیر باشد یا شر. به تنها چیزی که فکر می کرد پول بود و پول.

خیلی زود زندگی اش از این رو به آن رو شد و از کوخ نشینی به کاخ نشینی رسید. فرقی نداشت برای رسیدن به این جایگاه سر چند نفر را زیر آب یا جیب چند نفر را خالی کرده باشد، مهم ثروتی بود که از راه ناصواب به دست آورده بود.

همه این ها اما هشت ماه بیشتر طول نکشید و سر آخر آه مردم کارساز شد. مرد جوان شب های رؤیایی را که در خیالش پرورانده بود حالا پشت میله های زندان سپری می کند.

پرده دوم: اجاره کارت بانکی همراه با خط مستقیم

ماجرای آقای هنرمند از همان قرار ظهرگاهی با یکی از دوستانش آغاز شد. ملاقاتی که زمینه ساز  کلاهبرداری های کلان او در سراسر کشور شد.

او چند ماه پیش با یکی از دوستانش حوالی میدان شهید نواب صفوی مشهد  قرار گذاشته بود. گرم گفت وگو بود که نظرش به چند نفر جلب شد. چند مرد که محصولات عجیبی برای فروش به بازار آورده بودند.

کالاهایی همچون کارت بانکی افراد و سیم کارت هایی با مالکیت دیگری. سیم کارت هایی که به نام شخصی دیگر صادر شده و بدون عملیات نقل و انتقال به فردی دیگر فروخته می شدند.

وقتی به اصل ماجرای کاربرد این حساب ها و سیم کارت های فروشی پی برد، ناگهان چشمانش برق زد. راه پول دار شدنش را یافته بود.

با کمی تحقیق در فضای مجرمانه شهری و مشاوره گرفتن از چند شیاد سابقه دار نقشه شوم خود را پیاده کرد.

پرده سوم: تکمیل جهیزیه

می خواست برای دخترش کم نگذاشته باشد. تقریبا هرآنچه نیاز بود را برای جهیزیه او خریداری کرده بود تنها یک مایکروفر مانده بود که آن هم به دلیل قیمت بالا و شرایط بد اقتصادی امکان خریدش را نداشت.

او به پیشنهاد دخترش سری به سایت دیوار زدند تا شاید بتوانند یک مایکروفر دسته دوم اما تمیز را خریداری کنند. بعد از کمی جست و جو یک دستگاه تمیز پیدا کردند. صاحب آگهی ذیل تصاویری که از مایکروفر منتشر کرده بود، علت فروش را نیاز شدید مالی نوشته بود. دستگاه تمیز و سالم بود که زن با شماره درج شده در آگهی تماس گرفت.

آن طرف خط مردی جوان بود که گفت ساکن شهرستان طرقبه است و اگر زن دستگاه را می خواهد باید دو میلیون تومان به عنوان بیعانه به حساب او واریز کند.

قیمت وسوسه کننده مایکروفر که از قضا بسیار تمیز بود، زن را مجاب کرد تا مبلغ را به عنوان بیعانه واریز کند. بعد از ساعتی هم مادر و دختر به نشانی مورد نظر رفتند تا هم مابقی پول مایکروفر را پرداخت کنند و همان دستگاه را تحویل بگیرند.

نشانی داده شده صحیح نبود و اصلا چنین آدرسی در طرقبه وجود نداشت. شماره تماس صاحب آگهی هم از دسترس خارج شده بود. زن با اینکه فهمیده بود فریب خورده اما باز هم خود را دلداری می داد که ممکن است اشتباهی صورت گرفته باشد.

فردای آن روز با دخترش به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی رفتند و علیه فردی که نه او را می شناختند و نه دیده بودند و فقط به وی اعتماد کرده بودند، شکایت کردند.

پرده چهارم: پایان شیادی های سریالی

مأموران  پلیس فتا از طریق مهندسی اطلاعات در فضای سایبری او را ردزنی و زیر نظر گرفتند. سرانجام هم در یکی از طبقات برجی مسکونی دستگیرش کردند.

هیچ وقت فکر نمی کرد که به این زودی دستش رو شود. به خیال خودش ردی از خود باقی نگذاشته بود و جانب احتیاط را در مسیر مجرمانه خود رعایت کرده بود. اما از آنجا که پلیس فتا همیشه حواسش به همه چیز هست خیلی زود او را در مخفیگاهش به دام انداختند.

پرده آخر: زندان فرجام کاسبی کثیف

مأموران پلیس فتای استان خراسان رضوی با حکم قضایی و رعایت موازین شرعی وارد واحد مسکونی کلاهبردار سریالی شدند. او حتی فرصت پیدا نکرد که آلات و ادوات جرمش را معدوم کند و از آنجا که بخت با او یار نبود، همه این مستندات به دست مجریان قانون افتاد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی که به صورت مستقیم بر روند تحقیقات این عملیات نظارت داشت، روز گذشته در تشریح جزئیات آن گفت: عصر پنجشنبه ای که گذشت همکاران ما در پلیس فتای مرکز استان، فردی کلاهبردار که با شگردی متقلبانه ده ها نفر از شهروندان را در سراسر کشور تلکه کرده بود در یکی از برج های مسکونی مشهد شناسایی و جلب کردند.

به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، این متهم متولد سال 1358 است و 43 سال دارد که از چندی پیش با اجاره کارت های بانکی و خرید سیم کارت هایی با مالکیت غیر، نقشه مجرمانه خود را عملی کرده است. این فرد که هنرمندی چیره دست در زمینه خطاطی، خراطی و ... است به دلیل مشکلات مالی تن به این اقدام مجرمانه داده است.

این مقام ارشد پلیس فتای استان با اشاره به شگرد متهم به دام افتاده، افزود: این فرد با درج آگهی جعلی فروش خانه، خودرو، کالای منزل و... با پایین ترین قیمت در سایت دیوار، طعمه های خود را فریب می داده و به بهانه اینکه نیاز شدید اقتصادی دارد مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت و سپس خط تلفن همراهش را از دسترس خارج می کرده است.

این فرد برای اینکه از خود ردی باقی نگذارد مبالغ را از طریق کارت های بانکی اجاره ای متعلق به معتادان و کارتن خواب ها دریافت و سپس با این وجوه کارت هدیه تهیه می کرده است. همچنین او همه خریدهایش را به وسیله کارت های هدیه انجام می داده است. متهم برای برقراری تماس نیز سیم کارت هایی به نام اشخاص مختلف خریداری کرده و به وسیله آن ها با طعمه هایش ارتباط می گرفته است.

سرهنگ جهانشیری به کشفیات مأموران پلیس از مخفیگاه متهم اشاره کرد و ادامه داد: مأموران ما در بازرسی دقیق خانه این فرد تعداد زیادی کارت ملی ، تعداد شش مهر با فعالیت های مختلف بازرگانی و باربری، تعداد صد کارت بانکی با هویت افراد مختلف و تعداد چهل سیم کارت تلفن همراه به نام افراد مختلف را کشف و توقیف کردند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون بالغ بر هجده شاکی تنها در استان به مراکز مختلف پلیس فتا مراجعه و علیه این فرد شکایت کرده اند. اما آنچه در این پرونده وجود دارد، احتمال افزایش شکات در سراسر کشور است. همچنین میزان رقم کلاهبرداری این فرد هنوز مشخص نیست و بررسی های کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای استان همچنان ادامه دارد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها