جزئیات تازه‌ای از مرگ و مصدومیت سه کارگر شرکت فرآورده‌های نفتی پترو تات ماهان

یک منبع کارگری در شهرستان بوئین زهرا در ارتباط با حادثه روز پنجشنبه (۲۴ آذر ماه) یک واحد تولیدی در چرم‌سازی بوئین زهرا که منجر به مرگ دو کارگر و مصدومیت یک کارگردیگر شد، توضیح داد.

جزئیات تازه‌ای از مرگ و مصدومیت سه کارگر شرکت فرآورده‌های نفتی پترو تات ماهان

یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر حادثه سقوط سه کارگر در مخزن حلال نفتی در بوئین زهرا گفت: حادثه در «شرکت پالایش فرآورده‌های نفتی پترو تات ماهان» در خیابان چرم‌سازی بوئین زهرا رخ داده که در مورد سرنوشت کارگر حادثه دیده و محل وقوع حادثه اطلاع‌رسانی درستی نشده بود.

او با بیان اینکه در این واقعه دو نفر از سه کارگر حادثه دیده جان باخته‌اند و یک نفر هم مجروح شده است، در تشریح جزئیات این خبر گفت: هرچند دلیل اصلی وقوع حادثه از سوی مراجع قضایی و کارشناسان در حال بررسی است اما طبق گفته کارگران کارخانه؛ این حادثه در نتیجه نشتی گازهای اسیدی در مخزن مواد نفتی در محیط کار رخ داده است.

او گفت: اولین کارگر فوت کرده کوتاه زمانی پس از ورود به داخل مخزن دچار گازگرفتگی می‌شود و در این هنگام یکی دیگر از کارگران با مشاهده گازگرفتگی همکار خود، خودخواسته برای نجات وی وارد مخزن می‌شود که وی نیز درنهایت دچار گازگرفتگی می‌شود. نفر سوم نیز با مشاهده وضعیت دو همکار قبلی برای نجات آن‌ها اقدام می‌کند که در نهایت نفر اول و دوم جان خود را از دست داده و نفر سوم با اقدام به موقع همکاران از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه هر سه کارگر بعد از حادثه به بیمارستانهای امیرالمومنین و الزهرای اشتهارد که در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر بوئین زهرا قرار دارند منتقل می‌شوند، گفت: در پیگیری از برخی مسئولان کارخانه گفته می‌شود کارگر مصدوم بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده است.

او در ادامه درباره هویت کارگران جانباخته گفت: دو کارگر جانباخته یک افغانستانی و دیگری ایرانی است که به نام «محمد ابراهیم خانی» شهرت دارد و اهل روستای «تفک» در حوالی بوئین زهرا است.

گفتنی است؛ پیش از این خبرگزاری کار ایران در ارتباط با خبر «مرگ سه کارگر شهرک صنعتی اشتهارد» در تاریخ ۲۵ آذر ماه اطلاع‌رسانی کرده بود اما وزارت کار درتاریخ ۲۷ آذر ماه با ارسال جوابیه‌ای، خبر ایلنا را غیر موثق اعلام و عنوان کرد خبر قابل استناد برای انجام پیگیری‌های قانونی از سوی اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌باشد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها