کاهش همسر آزاری در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۱۶ درصدی همسر آزاری در استان خبر داد.

کاهش همسر آزاری در مازندران

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از ارجاع یک هزار و ۲۶۴ مورد همسر آزاری از ابتدای امسال تا پایان آبان به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد کاهش داشت.

او افزود: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در این مدت، از یک هزار ۲۶۴ مورد همسرآزاری ثبت شده یک هزار ۲۴۲ مورد زن و ما بقی مردان شاکی بودند.

دکتر عباسی گفت: در شهر ستان‌های ساری و میاندرود با ۲۴۹، بابل با ۲۰۵ و قائمشهر و سیمرغ با ۱۴۰ مورد ببیشرین و شهرستان سوادکوه با ۱۷ کمترین آمار مراجعین همسرآزاری در آن ثبت شده است.

او با بیان اینکه همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد، افزود: اگر چه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

دکتر عباسی گفت: با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیرحسین پاکذات
    0

    بخندین یا گریه کنیم زوجینی هم دیگه وجود داره که درگیری اتفاق بیافتد همه که طلاق گرفتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها