کشف مجسمه بز طلایی توسط افغان های جوینده گنج در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف آثار باستانی دوره هزاره اول قبل از میلاد و دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی مهروان خبر داد.

کشف مجسمه بز طلایی توسط افغان های جوینده گنج در نکا

سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی  مهروان  هنگام گشت زنی به دو تبعه غیر مجاز افغان مشکوک و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از محل فعالیت دو تبعه غیرمجاز افغان که در گارکاه بلوک زنی ساکن این محل، موفق به کشف یک عدد مجسمه  بز ، مجسمه انسان هم قرینه و یک خنجر دارای قدمت تاریخی، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در این عملیات، گفت: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدمت آثار باستانی اشیاء کشف شده را مربوط به دوره هزاره اول قبل میلاد اعلام کردند.

سرهنگ عزیزی در پایان از همکاری صمیمانه شهروندان و احساس مسئولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی و از مردم خواست؛ هر گونه اخبار و تحرکات مشکوک و مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رابی
    2

    قبلا خانواده رفسنجانی اکثر آثار تاریخی را کشف و در خارج از کشور به فروش رساندند.الان مملکت اینقدر بی صاحب شده که طرف از افغانستان بلند شده آمده ایران آثار تاریخی و گنج های دوران باستان ایرانیان را کشف و به سرقت می برد.

  • ناشناس
    6

    باز بهتره که افغانی به غارت ببره.....

  • ناشناس
    0

    خاک برسر ماملت خود فروخته وعقب افتاده. ننگ تاریخ براین دوره ازمردم ایران که ملیت چندهزارساله خود رابه هیچ فروختیم

  • افغانستان
    1

    خاک بر سرتون اینقد بی عرضه اید،اخه ادم همچین چیزایی رو تو محل خوابش قایم میکنه که شب و روز صدنفر زیر و رو میکننش؟
    واقعا که
    خوب یه جا خاکش میکردید

  • ناشناس
    0

    الان میره رو طاقچه خونه یه اقازاده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها