پایان یک روز دلهره‌آور در خیابان بهار / آتش و دود و خون در ساختمان شماره ۱۵۳

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار تهران پس از گذشت بیش از ۱۰ ساعت از وقوع آن خبر داد.

پایان یک روز دلهره‌آور در خیابان بهار / آتش و دود و خون در ساختمان شماره ۱۵۳

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از وقوع یک حادثه حریق در مرکز شهر خبر داد و گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تهران یک مورد حادثه آتش سوزی ساختمان اداری_تجاری هفت طبقه در ساعت ۱۰:۲۲ دقیقه صبح امروز در خیابان بهار نرسیده به طالقانی  گزارش شد.

وی اعلام کرد: پس از گزارش حادثه آتش سوزی، سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبان و نردبان هیدرولیکی اعزام و در مدت زمان ۴ دقیقه به محل رسیدند.

لحظه وقوع آتش‌ سوزی 

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی مطرح کرد: حریق در طبقات منفی یک ساختمان ۷ طبقه اداری_ تجاری شعله ور شد و به طوری که دود کل طبقات ساختمان را در بر گرفت.

 

ملکی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی با استفاده از نردبان هیدرولیکی موفق شدند به طبقات بالایی ساختمان دسترسی پیدا کنند ادامه داد: به کمک آتش نشانان ۸ نفر از ساکنان ساختمان در سلامتی کامل از ساختمان خارج شدند.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه مصدوم و تلفات جانی گزارش نشده است تصریح کرد: به علت شدت شعله، دود تمام طبقات را در بر گرفته است و آتش نشانان همچنان مشغول عملیات اطفا هستند.

 

مفقودی یک آتش نشان در ساختمان ۱۵۳ تهران

شنیده‌ها در محل حریق ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار تهران حکایت از مفقود شدن یکی از آتش‌نشانان در محل حادثه دارد.

 

شهادت فرمانده ایستگاه ۱۲۰ در جریان عملیات

شهادت یک تن از نیروهای سازمان آتش‌نشانی در جریان عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار تأیید شد؛ پیکر پاک مرحوم دارابی فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی لحظاتی پیش از زیر آوار بیرون آمد.

گفتنی است، حریق ساختمان در خیابا بهار اطفا و نیروها مشغول لکه گیری و ایمن سازی هستند.

 

آخرین عکس شهید دارابی قبل از ورود به ساختمان ۱۵۳

photo_2023-02-26_00-01-13

سید جلال ملکی دراین باره گفت: سرانجام بعد از گذشت بیش از ۱۰ ساعت از وقوع حریق در ساختمان اداری - تجاری واقع در خیابان بهار، آتش‌نشانان موفق به اطفای حریق در این ساختمان شده و در حال حاضر عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه این یکی از ماموریت‌های آتش‌نشانی بود، گفت: ده ها آتش‌نشان از چندین ایستگاه از صبح امروز و زمان اعلام وقوع حریق در محل حادثه حضور داشتند و سرانجام پس از گذشت بیش از ۱۰ ساعت موفق به مهار و اطفای شعله‌های آتش شدند و پس از آن نیز عملیات لکه گیری و تخلیه دود آغاز شد که همچنان در حال انجام است. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این حادثه رضا دارابی، فرمانده با تجربه و شجاع ایستگاه ۱۲۰ سازمان آتش‌نشانی به شهادت رسید، گفت: دو سه نفر از آتش‌نشانان نیز دچار آسیب دیدگی سطحی شدند که خدمات درمانی را دریافت کردند. 

ملکی پیش بینی کرد که تا یکی دو ساعت آینده ماموریت نفس گیر آتش‌نشانان در محل ساختمان ۱۰ طبقه اداری - تجاری در خیابان بهار به پایان رسیده و عوامل آتش‌نشانی به ایستگاه‌های خود بازگردند. 

 

طبقه‌ی منفیِ یک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین درباره وضعیت ایمنی این ساختمان گفت: این ساختمان که بیش از 50 سال قدمت دارد، در گذشته از آتش‌نشانی اخطار ایمنی دریافت کرده بود.

خاموش شدن آتش در ساختمان خیابان بهار پس از ۱۰ ساعت/ آغاز عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود

مشاهدات نشان می دهد که در  محل حادثه تیم‌های مهندسی شهرداری تهران به منظور کنترل وضعیت ساختمان همچنان حضور دارند.

پیگیری‌ها از پلیس نیز حاکی از آن است که تا زمان ایمن‌سازی کامل مسیر و نیز تخلیه کامل نیروهای امدادی ممنوعیت ترافیکی اعمال شده در این مسیر پابرجا خواهد بود.

 

اولین فیلم از طبقه منفی سه ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار‌

زاکانی: خطر ریزش منتفی نیست اما دور از ذهن است

 

شهردار تهران با اعلام پایان عملیات مهار آتش در خیابان بهار گفت: تا صدور تأییدیه استحکام بنا، محدودیت‌های ترافیکی پابرجاست.

علیرضا زاکانی شهردار تهران برای بار دوم از ساختمان در حال حریق ۱۵۳ خیابان بهار بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ساختمان قبلا اخطار آتش نشانی گرفته البته جزء ساختمان های نا ایمن تهران نبوده ولی نیاز به افزایش سطح ایمنی داشته است.

وی گفت: این ساختمان به دلیل تخلفاتی که داشته و به دلیل تغییر کاربری سال ۱۳۹۸ در کمیسیون ماده ۱۰۰ محکوم شده است که ما امسال این رای را اجرا و ساختمان را پلمب کردیم که متاسفانه مالک اقدام به فک پلمب کرده بود.

شهردار تهران بیان کرد: بعد از فک پلمب توسط مالک، اقدامات لازم از رطق دستگاه قضایی را آغاز کردیم که در حال طی ایم مراحل بودیم که این حادثه رخ داده است.

زاکانی با اشاره به محرز بودن تخلفات مالک ساختمان افزود: با وقوع این حادثه امشب یکی از آتش نشانان ما به درجه رفیع شهادت رسید. باید قدر و منزلت این آتش نشانان را بدانیم که با چه تلاشی این حریق را دارند اطفاء می کنند.

وی گفت: جهت ایمنی بیشتر این ساختمان و کل ساختمان های اطراف کامل تخلیه شده است.

شهردار تهران در خصوص احتمال ریزش ساختمان تصریح کرد: بحث ریزش این ساختمان با آن شرایطی که از قبل در بحث ایمنی داشته و آن تیرآهن هایی که در آن به کار رفته نمی‌شود گفت منتفی است ولی دور از ذهن نیست.

زاکانی با اشاره به اینکه کلیه موارد مورد خطر تخلیه شده است، ادامه داد:با این حال در بازدیدی که عصر داشتم به همکاران گفتم ایمن ترین روش را به کار بگیرید و احتمالات مختلف را لحاظ کنید.

وی افزود: دوربین پایش در محل نصب شده است تا در صورت حرکت میلیمتری، این ساختمان پایش شود و همه تمهیدات لازم در نظر گرفته شد و اساتید حوزه سازه در محل مستقر شده‌اند و به طور مرتب پایش حین عملیان صورت گرفته است ولی با این حال این را کافی نمیدانیم لذا از طرق دستگاه قضایی و مجاری رسمی باید تایید این سازه داده شود.

شهردار تهران تاکید کرد: تا وقتی که تایید این سازه صادر نشود نسبت به ساختمان و محیط پیرامون محدودیت وجود دارد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    تغییرکاربری,پلمپ,فک پلمپ,آتش سوزی و!!!.......
    هنوزم یادفاجعه پلاسکوکه میوفتم جگرم آتیش میگیره...............

  • فاطمه
    0

    مالک نبود که عزرائیل بود بنده خدا اتش نشانه خونوادش بی سرپرست شدن

  • رفیعی
    0

    لطفا هزینه این تشریف فرمایی را در قبوض نوسازی اعمال بفرما تا پرداخت کنیم

  • ناشناس
    0

    اگر دولت عقل داشت باید به هر خانواده بافت فرسوده یک کانکس بدهد و دستور تخلیه بدهد و حالا که تب زلزله داغ است و مردم برای جانشان کانکس کوچک رو به ترس زندگی زیر سقف نا ایمن ترجیح می دهند باید منطقه ای برای نصب کانکس و احداث شهر کانکسی اختصاص دهند بعد زلزله مشابه این حادثه هزاران برابر است لطفا فکر کنید زود دیر می شود.

  • رییس الدین قالیباف زاده
    0

    هر روز خبر بد. چه قدر بعضی ها نحس اند

  • ناشناس
    0

    جناب آقای زاکانی، مدیریت شهری شما و همکاران گرامیتان در حد 2 ریال ارزش ندارد. لطفاً از خوردن حقوق های ناپاک خودداری فرمائید در غیر اینصورت از جایی دیگر از حلقومتان بیرون میزند.

  • ناشناس
    0

    روحش شاد

  • ناشناس
    1

    بله ایشان درست می فرمایند چرا که هر کاری بکنند و هر چه هشدار داده شود باز ساختمانهای اینجا هرگز همچون ساختمانهایی که در شهرهای سوییس است نخواهد شد!

  • رضا
    0

    بیکفایتی و تخلف در ساخت با پرداخت رشوه همین میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها