تهدید دختر جوان به اسیدپاشی در غرب تهران

رئیس پلیس فتاغرب استان تهران از دستگیری خواستگار جوانی که با انتشار تصاویر و تهدید به اسید پاشی برای دختر مورد علاقه خود ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.

تهدید دختر جوان به اسیدپاشی در غرب تهران

سرهنگ موسوی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان ملارد مبنی بر اینکه فردی با هویت نامعلوم در یکی از شبکه های اجتماعی برای بنده ایجاد مزاحمت نموده و تهدید به آبروریزی، اسید پاشی و انتشار تصاویر شخصی بنده می‌نماید و موجب سلب آسایش من و خانواده ام شده است، موضوع پس از کسب دستور مقام قضایی مورد پیگیری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس پس از اخذ اظهارات شاکیه، با هماهنگی مقام قضایی پرونده اولیه تشکیل شد و در بررسی‌های به عمل آمده متهم که خواستگار پیشین شاکیه بوده شناسایی شد و همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم به این پلیس احضار شد.

این مقام مسئول ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه گردید ولیکن در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیر قابل انکار جمع آوری شده توسط کارآگاهان پلیس فتا، به بزه ارتکابی اعتراف نمود و هدف خود را آبرو ریزی و اخاذی به دلیل بهم خوردن رابطه عنوان کرد و بیان داشت از عمل زشت خود پشیمان است. لذا پرونده تکمیل و متهم جهت سیر ادامه مراحل رسیدگی به مرجع قضایی معرفی گردید. 

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: برابر قانون و ماده 744 جرایم رایانه ایی هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

سرهنگ موسوی به شهروندان توصیه نمود: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اگر یکی دو تا از اسید پاشها را همان قصاص چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان رویشان اجرا می کردند کار به اینجا نمی رسید.البته شاید بتوان انجام چنین کارهایی را همردیف اغتشاش و به هم زدن آرامش و نظم هم در نظر گرفت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها