کشف 43 شیء تاریخی در خانه مرد شیروانی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از کشف و ضبط ۴۳ قلم شی‌ تاریخی در شهرستان شیروان خبر داد.

کشف 43 شیء تاریخی در خانه مرد شیروانی

خلیل حاجی‌زاده با اشاره به  کشف  و ضبط ۴۳ قلم  شیء تاریخی  در شهرستان شیروان اظهار داشت: این اشیا با همکاری نیروی انتظامی، پلیس مواد مخدر شهرستان شیروان و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در بازرسی از منزل شخصی کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

حاجی‌زاده گفت: اشیا کشف شده شامل کوزه، ظرف مسی، هاون مسی، کاسه ساده، سنگ ترازو، دکمه، سکه، گلدان، سرنیزه، سر قوچ، و.. است که برای کارشناسی تحویل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی شده است.

وی بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان عتیقه در دستور کار جدی پلیس و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی است و از شهروندان هم می‌خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد سودجو و فرصت‌طلب که به میراث ملی کشور دستبرد می‌زنند، موضوع را از طریق شماره‌تلفن ۳۲۲۲۸۹۵۴ به یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اعلام کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از نظارت مستمر بر مکان‌های تاریخی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود در این زمینه مردم نیز مشارکت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده دست‌درازی به آثار باستانی و تاریخی منطقه موارد را به میراث‌فرهنگی گزارش دهند تا با رسیدگی سریع و به موقع، از هرگونه سوءاستفاده در این زمینه جلوگیری کنیم.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسین
    0

    در شهر شیروان، روستای گلیان، روبروی آرامگاه شهدای روستا، صاحب یک باغ، مدت بیست سال است که مشغول استخراج اشیای باستانی و قاچاق آن ها به کردستان عراق است. ( در این مدت بیست سال، یک چهارم اول باغ خود را با کمک پسر خود و با بیل و فرغون کنده و حدود ده متر گود کرده) و متاسفانه به هر جا هم که اعلام کردیم، پیگیری نمی کنند.

  • متفاوت
    0

    دزدکه ازدزدبزنه شاه دزده.خب زحمت کشیده پیدا ونگهداری کرده، لااقل میخریدید تا دیگران هم تشویق بشوند تحویل بدهند.

  • ناشناس
    0

    این ها شد سهم امام.

  • ناشناس
    0

    ۴۳ قلم شی تاریخی نه گنج! گنج یک مجموعه از اشیا تاریخی و با ارزش است لطفا اصلاح کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها