اداره کل پزشکی قانونی استان تهران خبر داد:

مرگ ۱۰۸ نفر به دلیل سوختگی در چهار ماهه امسال

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای فروردین امسال تا پایان تیرماه ۱۰۸ نفر به دلیل سوختگی فوت کردند و به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند، این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته(۱۴۰۱) ۱۰ درصد کاهش داشت.

مرگ ۱۰۸ نفر به دلیل سوختگی در چهار ماهه امسال

درچهار ماهه نخست سالجاری ۱۰۸نفر به دلیل فوت ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که تعداد فوت ناشی از سوختگی ۱۲۰نفر بود، ۱۰درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش از کل فوت های ناشی از سوختگی از فروردین تا تیرماه امسال ۶۹نفر مرد و ۳۹نفر زن بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۲۰نفر فوت ناشی از سوختگی ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان۸۶ مرد و ۳۴نفر زن بودند.

نتایج تحقیقاتی در تهران در مورد افراد فوت شده براثر سوختگی نشان می دهد علت وقوع سوختگی بیشتر موارد در اثر حادثه بوده که این رقم نشانگر آن است که بخش قابل توجهی از مرگ و میز ناشی از سوختگی به دلیل بی دقتی و عدم توجه به مسایل ایمنی در کشور اتفاق می افتد.

همچنین براساس این تحقیقات سوختگی های ناشی از آتش سوزی علت یشترین درصد مرگ ها را به خود اختصاص می دهد که از نظر محل وقوع سوختگی نیز، منازل در رتبه اول را دارند، همچنین رتبه بعدی در کل موارد سوختگی در محل کار اتفاق افتاده وباقی موارد نیز شامل سایر امکان مربوط بوده است.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، مرگ و میر ناشی از سوختگی در اسفند ماه هر سال در مقایسه با ماه های دیگر افزایش می یابد که یکی از دلایل این افزایش، استفاده از وسایل و مواد محترقه خطرناک و آتش زا به بهانه مراسم چهارشنبه سوری در شب آخرین چهارشنبه سال است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها