عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان کردستانی بازداشت شد

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی استان دستگیر شد.

عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان کردستانی بازداشت شد

سرهنگ مهدی دانش‌پور از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: مأموران پلیس فتا در راستای حفظ و ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه، با کنترل و رصد فضای مجازی این کاربر را دستگیر کنند.

وی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی سبب آبروریزی و هتک حیثیت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کردستان افزود: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا سرانجام هویت متهم اصلی پرونده شناسایی و وی در عملیاتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم یک مرد 40 ساله از یکی از شهرستان‌های استان کردستان بوده که از این شهروند کردستانی درخواست 5 میلیارد ریال اخاذی هم کرده بود.

دانش‌پور خطاب به کابران فضای مجازی تصریح کرد: شهروندان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در تلفن همراه خودشان و به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند چرا که این اطلاعات امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا می‌کند.

وی اضافه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آنها را روی تلفن همراه، لپ تاپ، فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنند، روی فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود رمزگذاشته و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب امنیت پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی باشند و آن را از طریق تنظیمات امنیتی ایمن کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان یادآور شد: انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی افراد و یا تهدید به انتشار آن به موجب قانون جرم بوده و قابل پیگیری در محاکم قضائی کشور می‌باشد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها