راز قتل زن جوان، بعد از ۲۱ سال در هاله‌ای از ابهام

خانواده زنی که بیش از ۲۱ سال پیش به قتل رسیده است با مراجعه به دادسرای امور جنایی درخواست پرداخته دیه از بیت‌المال را مطرح کردند و قرار است به‌زودی اولیای دم مبلغ دیه را دریافت کنند.

راز قتل زن جوان، بعد از ۲۱ سال در هاله‌ای از ابهام

شروع این پرونده جنایی به ۲۰ فروردین ۱۳۸۱ بازمی‌گردد که ماموران یکی از کلانتری‌های شرق تهران مرگ زنی را به بازپرس کشیک قتل تهران اطلاع دادند و پس از آن بازپرس کشیک دستور داد تیم‌های تحقیقات جنایی پزشکی قانونی، اداره تشخیص هویت و اداره دهم پلیس آگاهی تهران به محل اعزام شوند.

بازپرس جنایی و تیم تحقیق جنایی در محل کشف جسد با جسد زن 36 ساله‌ای روبه‌رو شدند که به نظر می‌رسید چند روز از مرگ او گذشته است.

کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ زن جوان را خفگی تشخیص دادند و پس از آن با انتقال جسد به اداره پزشکی قانونی معاینات دقیق‌تر در دستور کار متخصصان پزشکی قانونی قرار گرفت.

این در حالی بود که در تحقیقات اولیه برادر مقتول که جسد او را کشف کرده بود به ماموران اداره دهم پلیس آگاهی گفت: خواهرم مدتی است از شوهر سابقش جدا شده و در حالی که سه فرزند داشت تنها زندگی می‌کرد. البته خواهرم با ما در ارتباط بود و گاهی با تماس و سر زدن به هم از حال یکدیگر باخبر بودیم، اما چند بار آخر که به او زنگ زدم جواب تلفنش را نداد.

برای همین خودم درِ خانه‌اش آمدم و در زدم اما باز هم در را باز نکرد. برای همین از کلیدی که خودش به من داده بود استفاده کردم و وارد خانه شدم و آن موقع بود که با پیکر بی‌جان خواهرم روبه‌رو شدم.

در پی این اظهارات و در روند تحقیقات جنایی همسر سابق زن جوان به عنوان یکی از مظنونان مورد پرسش قرار گرفت اما معلوم شد در قتل دخالتی نداشته است. پس از آن نیز افراد دیگری به عنوان مظنون شناسایی شدند و در روند بررسی‌ها مشخص شد چند فردی که ظن دخالت‌شان در مرگ زن جوان وجود داشته نیز بی‌گناه هستند.

با وجود این، پرونده به عنوان یکی از پرونده‌های قتل همچنان در اداره دهم پلیس آگاهی تهران و دادسرای امور جنایی مفتوح بود اما هیچ سرنخی به دست نیامد و مظنون جدیدی در پرونده شناسایی نشد.

به همین دلیل خانواده متوفی در مراجعات آخر خود به دادسرای جنایی تهران درخواست پرداخت دیه مقتول از بیت‌المال را مطرح کردند.

پس از آن بود که با توجه به مستندات پرونده و اینکه مدت زیادی از قتل گذشته و عمل تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این قتل به بن‌بست رسیده بود، بازپرس پرونده با درخواست آنها موافقت کرد و پروسه قضایی برای پرداخت دیه این مقتول از بیت‌المال آغاز شد.

در حال حاضر با تکمیل مراحل قضایی پرونده به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رسیده است و در آینده نزدیک دیه این زن که بیش از ۲۱ سال از قتلش گذشته به مادر و سه فرزند او پرداخت خواهد شد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها