خواستگار کینه ای عکس دختر شیرازی را در شهر پخش کرد

مردی 32 ساله که با دسترسی پیدا کردن غیرمجاز به حساب اینستاگرام شاکیه اقدام به تهدید و انتشار تصاویر وی با هدف بدنام کردن آن را داشت دستگیر شد.

خواستگار کینه ای عکس دختر شیرازی را در شهر پخش کرد

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار داشت: خانمی 29 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری من در اینستاگرام و با انتشار مطالب کذب و  ارسال تصاویر‌های خصوصی‌ام برای دیگران، قصد بدنام کردن من و خانواده‌ام را دارد، لذا رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: پرونده اولیه تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم که خواستگار سابق شاکیه بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی در یکی از محلات شیراز  دستگیر  شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم همکار سابق شاکیه بوده و به دلیل جواب ردی که از آن در زمان خواستگاری شنیده بوده دست به چنین کاری زده بود، گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب عمل مجرمانه خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام از شاکیه و خانواده وی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    ای کاش پلیس فتا به تبلیغاتی که با آس ام آس ارسال میشود رسیدگی کند

  • ناشناس
    2

    دعوای زن و شوهری و خواستگاری اختلافی، از این دست مساعل خانوادگی، قصه هزار و یک شده به دادگاه که مراجعه کنید اکثرا دعوای خواستگارا،مهریه بگیرا و مساعل اختلافات زن و شوهری شده این مساعل باید بره قسمت مشاوره خانواده نه دادگاه چون دادگاه جای اختلاسگرا،قاتلین و جرمای سنگینه الان دیگه مد شده زن و شوهر برا همدیگه پرونده سازی و پاپوش درست میکنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      الانم این دست مسائلی که فرمودین دادگاه نمیره ابتدا شورای حل اختلاف و اگر شاکی عدله کافی برای ارائه به دادگاه داشته باشه لازم میشه که قاضی حکم کنه ، مشاور خانواده نمیتونه حکمی رو اعمال کنه .
      این مسئله هم دعوای زن و شوهری نبود ، مزاحمت محسوب میشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها