تحقیقات جنایی درباره مرگ زن میانسال در آتش‌سوزی مرموز

مرگ زنی میانسال که در آتش سوزی خانه‌اش به شدت سوخته بود، پلیس را در برابر دو فرضیه حادثه ناخواسته یا تلاش برادر متوفی برای خودکشی قرار داد.

تحقیقات جنایی درباره مرگ زن میانسال در آتش‌سوزی مرموز

زنی ساعت سه بعد از ظهر جمعه در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ از مرگ خواهرش خبر داد و گفت: چند روز پیش خواهرم در خانه‌اش که آتش گرفت دچار سوختگی شد، اما الان در خانه ما فوت شد.

خواهر زن فوت شده بعد از حضور پلیس گفت: خواهر ۵۰ ساله ام دو روز قبل در خانه‌اش سوخت و تا دیروز بیمارستان بود و بعد از ترخیص به خانه ما آمد. وقتی که علت حادثه را پرسیدیم چیز خاصی نگفت. امروز هم حالش بد شد و امدادگران اورژانس هم نتوانستند او را نجات بدهند.

این زن ادامه داد: او با برادرم زندگی می‌کرد. آنها مستاجر هستند و ۴۰ روز پیش به خانه جدیدشان نقل مکان کردند. چهارشنبه گذشته حدود ساعت ۲ بامداد خانه جدید خواهر و برادرم آتش گرفت که حال هر دو آنها خراب شد و به بیمارستان برده شدند.

در این مرحله از تحقیقات مشخص شد برادر مصدوم شده در حادثه آتش‌سوزی هنوز در بیمارستان بستری است. اما زن فوت شده به نام مینا فقط یک روز بستری بود و با امضای برگه رضایت ترخیص شده و به خانه خواهرش آمده بود.

این در حالی بود که تحقیقات و بررسی نتیجه معاینات این خواهر و برادر که حکایت از آن داشت که هر دو به خاطر تنفس دود مسموم شده بودند، ضمن اینکه مینا دچار سوختگی هم شده بود.

مرد مصدوم در اظهاراتش گفت: حال خواهرم بهتر بود و خودش خواست ترخیص شود . اما من احساس کردم هنوز به مراقبت پزشکی نیاز دارم. زمان حادثه خواب بودیم که برق واحد ما قطع شد.

من بیرون را نگاه کردم و دیدم برق بیرون وصل است.

خواستم از واحد بیرون بیایم تا ببینم چرا همسایه‌ها برق دارند ولی برق ما قطع شده. ناگهان چیزی توی سرم خود خورد، شاید چوب بود. بعد متوجه نشدم چه شده و آتش سوزی و اینکه چه اتفاقی افتاد را به خاطر ندارم.

معاینات نشان داد این ادعا چی برادر مینا که با چوب به سرش ضربه خورده، دور از ذهن به‌نظر نرسید. اما تحقیقات کارشناسان و ماموران آتش‌نشانی حکایت از آن داشت که کانون آتش از اتاق مینا بوده و در هنگام حادثه نیز در ورودی واحد قفل بوده است. با بدست آمدن این نتایج پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

در بین فرضیات این احتمال مطرح شد که آتش‌سوزی اتفاقی بوده و مرد مصدوم که تازه به آن خانه نقل مکان کرده برای رهایی از خسارت احتمالی آتش چنین سناریویی را مطرح می کند.

در عین حال ماجرای قتل نیز همچنان یکی از فرضیات کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران بود. چون به نظر می‌رسید مرد مصدوم واقعیت را نمی‌گوید.

در ادامه تحقیقات کاغذی بدست آمد که دست خط مرد جوان روی آن بود و نوشته بود: این دنیا فایده ندارد. برای من گریه نکنید.

او در ادامه وصیتنامه خود را تنظیم کرده و تاریخ روی برگه‌ به سه شنبه عصر مربوط بود. به این ترتیب کارآگاهان احتمال دادند این جوان به قصد خودکشی خانه را به آتش کشیده اما بعد پشیمان شده و سعی کرده خود را به در ورودی برساند اما دود و آتش مانع شده و سرش هم در اثر برخورد به زمین دچار آسیب شده است.

مرد جوان زمانی که در مورد دستنوشته خود مورد سوال قرار گرفت، گفت این متن فقط دستنوشته روزانه و تفکرات و ذهنیاتش است.

در حال حاضر این مرد به اتهام قتل خواهر و تسبیب در مرگ او بازداشت شده است و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد.

همچنین بازپرس اختیاری دستور داد علت اصلی حریق از سوی کارشناسان آتش‌نشانی به طور دقیق اعلام شود، چون در نظریه اولیه فقط اعلام شده بود اتاق خواهر شروع شده است.

منبع: اعتماد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها