مرد جوان تصاویر خصوصی دختر مورد علاقه اش را منتشر کرد

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی، موجب هتک حیثیت وی شده بود.

مرد جوان تصاویر خصوصی دختر مورد علاقه اش را منتشر کرد

سرهنگ حسن ابوالحسینی گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر شخصی یک دختر جوان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت.

این مسئول انتظامی ادامه داد: در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که خواستگار سابق شاکی، با به دست آوردن تصاویر خصوصی ایشان و ایجاد یک صفحه در اینستاگرام، تصاویر خصوصی وی را منتشر کرده است.

سرهنگ ابوالحسینی افزود: با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم دستگیر شد، وی در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود.

در بازجویی اولیه انجام‌شده مشخص شد متهم به دلیل شنیدن جواب رد اقدام به انتشار تصاویر شاکیه در فضای مجازی کرده است.

وی به کاربران توصیه کرد: مراقبت از حریم خصوصی و دقت در نگهداری اطلاعات شخصی یک وظیفه عمومی برای همه کاربران فضای مجازی است و چنانچه شخصی حریم خصوصی دیگران را نقض نماید، برابر قانون مجرم بوده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

کلاهبرداری به بهانه فروش امتیاز وام پانصد میلیون تومانی

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی که از طریق یکی از سایت های واسط خرید و فروش، اقدام به کلاهبرداری از افراد به بهانه فروش امتیاز وام بانکی می نمود، خبر داد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی در تشریح این خبر گفت: فردی با در دست داشته مرجوعه قضایی با طرح شکایت مبنی بر اینکه از طریق یکی از سایت های ثبت آگهی، به جهت دریافت وام بانکی ۲درصد اقدام به ثبت درخواست نموده و با هماهنگی اقدام به واریز ۵۰۰ میلیون ریال نموده اما پس از گذشت بیش از یک ماه خبری از واریز وام نیست، که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس متهم در یکی از استان های شمالی شناسایی و پرونده جهت دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن هشدار به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌وجه به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید و به این نکته توجه داشته باشید که هیچ‌کس در فضای مجازی دلسوز شما نیست و هر موضوع را باید از مبادی درست و قانونی پیگیری نمود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها