این زن و شوهر جیب کرمانی ها را پشت دیوار خالی می کردند

زوج کلاهبرداری که از افراد زیادی در سایت دیوار کلاهبرداری کرده و در ازای وجه نقد، رسید جعلی را به رؤیت رسانده بودند، به چنگ قانون افتادند.

این زن و شوهر جیب کرمانی ها را پشت دیوار خالی می کردند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان روز گذشته در تشریح  کلاهبرداری  این زوج  بیان کرد: به دنبال  شکایت  فردی مبنی بر این که قصد فروش لوازم خانگی خود در سایت‌ دیوار را داشته و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قضایی قرار گرفت.

قاضی مهدی بخشی ادامه داد:  با بررسی های بیشتر مقام قضایی در این خصوص مشخص شد یک زوج پس از توافق ابتدایی و دریافت نشانی  به در منزل فروشنده مراجعه کرده که  با جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی، مشخصات شاکی را به دست آورده و پس از آن با ورود به نرم افزار رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، یک رسید جعلی واریز به فروشنده کالا نشان داده‌ و پس از آن هم با بهانه‌هایی مانند اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل دور می‌شدند.وی افزود: متهمان  راننده‌‌ وانتی را که اجاره می‌کردند نه تنها وسایل را به منزل خاصی نمی‌برد، بلکه آن‌ها را در یک ماشین دیگر تخلیه می‌کرد.

وی اظهار کرد: به مرور بر شکات پرونده افزوده شد و تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص کلاهبرداری با روش مشابه اعلام شکایت کردند که با پیگیری‌های انجام گرفته توسط بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و انجام اقدامات فنی و تخصصی و تأیید هویت متهمان توسط شاکیان  دیگر موفق به شناسایی متهمان شدند.

مدعی العموم  استان کرمان  گفت: متهمان در ابتدا منکر جرم  انتسابی بودند اما در مواجهه با ادله و مستندات محکم بازپرس پرونده، اقرار و به چندین فقره کلاهبرداری از طریق ساخت رسید جعلی اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی در دادسرا، روانه زندان شدند.

این مقام عالی قضایی ضمن تقدیر و تشکر از میثم مولایی، بازپرس ویژه پرونده و اقدام سریع و به موقع وی برای شناسایی متهمان پرونده و با اشاره به این که تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی در این زمینه توسط متهمان و شناسایی مال باختگان دیگر همچنان ادامه دارد به مردم  توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا از واریز وجه به حساب خود اطمینان یابند و موجودی حسابشان را از مسیرهای امنی مثل اینترنت بانک، موبایل بانک، یا دستگاه عابر بانک بررسی کنند و سپس کالا را تحویل خریدار دهند.

همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمان فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را گزارش کنند و به هیچ رسیدی، حتی رسید پایا اطمینان نکنند چرا که کلاهبردارها می‌توانند پس از گرفتن رسید، انتقال وجه پایا را لغو کنند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها