خانم دکتر تبریزی دستور قتل شوهرش را داد / قاتل صبح دیروز اعدام شد

خانم دکتر که به همراه 2 تن از کارگرانش نقشه قتل شوهرش را کشیده و وی را در سناریوی مرموزی به قتل رسانده بود و از سوی قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به تحمل 17 سال حبس محکوم گردیده بود.

خانم دکتر تبریزی دستور قتل شوهرش را داد / قاتل صبح دیروز اعدام شد

بعد از ظهر روز چهارشنبه 25 فروردین ماه سال 1400 بود که بازپرس ویژه  قتل  تبریز با دریافت خبر قتل فجیع مرد جوانی در خانه اش در یکی از محلات تبریز، بلافاصله به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی عازم محل جنایت می شود تا رمز و راز این قتل فجیع را کشف کنند. 

بازپرس وقتی به محل جنایت می رسد با همسر مقتول مواجه می شود که بالای سر  جسد  شوهر خود نشسته و از تنهایی و بی پناهی خود و بی پدر شدن دختر 3 ساله اش می گوید و در فراقش ناله های سوزناک سر می دهد، ناله هایی که دل هر شنونده ای را به درد می آورد؛ اما با این وجود اولین فرضیه ای که به ذهن بازپرس می رسد فرضیه داخلی بودن این قتل بود. 

بنابراین به دستور بازپرس جنایی، کارآگاهان تحقیقات وسیع خود را برای شناسایی عاملان قتل این مرد جوان آغاز می کنند و با تحقیق از بستگان درجه یک وی، به سرنخ هایی می رسند و در این رابطه همسر مقتول به همراه 2 تن از کارگران این زن بازداشت و برای بازجویی در اختیار کارآگاهان قرار می گیرند. 

بازپرس پرونده پس از بررسی و شنیدن اعترافات متهمان کیفرخواست متهمان را صادر کرد و بدین ترتیب ناصر متهم به مباشرت در قتل عمدی فرشاد و آیدین متهم به معاونت در قتل و مهناز به معاونت در قتل عمدی و ترغیب عامل قتل، مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی و مباشرت در سرقت طلاها و سکه ها دستگیر شدند. 

پس از صدور کیفرخواست پرونده برای صدور حکم به شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان ارسال و جلسه دادگاه نیز برگزار می شود. اما ناصر وقتی پشت تریبون دفاع رفت ادعای جدیدی را مطرح کرد و عنوان داشت آیدین دست به قتل زده و در ماجرای قتل بیگناه است و اعترافات روز اول را دروغ عنوان کرد. 

این در حالی بود که آیدین نیز وقتی پشت تریبون دفاع رفت مهناز را قاتل شوهرش معرفی کرد و در اظهارات جدید گفت: من هیچ نقشی نداشتم و خانم دکتر دست به قتل شوهرش زد و من و ناصر فقط در صحنه جرم حضور داشتیم. 

در ادامه مهناز که طراح این قتل بود اظهار داشت که با همسرم اختلاف داشتم و حتی از همان دوران نامزدی ام قصد  طلاق  داشتم اما نشد تا اینکه 2 کارگرم را راضی به قتل فرشاد کردم و ناصر دست به این قتل زد. 

 در این میان، قضات دادگاه موفق به تشخیص قاتل فرشاد نمی شوند و جلسه دیگری را بدین منظور در نظر می گیرند؛ بالاخره بعد از گذشت یک و نیم سال از وقوع این جنایت هولناک، دومین جلسه دادگاه برای بررسی زوایای آشکار و پنهان این قتل در اوایل مهرماه سال 1401 برگزار شد. 

و با توجه به درخواست  قصاص  از سوی اولیای دم مقتول و محتویات پرونده، قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان به شرح زیر اقدام به صدور رای نمودند: 

ناصر، متهم ردیف اول و 28 ساله، از حیث اتهام قتل عمدی به قصاص نفس از طریق آویختن به چوبه دار در محوطه زندان مرکزی تبریز. 

آیدین، متهم ردیف دوم، از حیث اتهام معاونت در قتل عمد با لحاظ این موضوع که سن وی در زمان ارتکاب بزه کمتر از 18 سال شمسی بوده است، به 5 سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت با احتساب ایام بازداشت قبلی. 

مهناز، متهمه ردیف سوم، از حیث اتهام معاونت در قتل عمدی به تحمل 17 سال و 6 ماه و یک روز حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و از حیث اتهام سرقت تعزیری به تحمل 21 ماه و یک روز حبس و 74 ضربه شلاق تعزیری و رد 9 هزار و 800 دلار به اولیادم مقتول. 

شهریور ماه سال گذشته این حکم در دیوان عالی کشور نیز مهر تایید خورد؛ اما بعد از تایید احکام مذکور در دیوان عالی کشور، مهناز که به قید وثیقه آزاد شده بود، متواری شده و پلیس به دنبال این متهم فراری است؛ اما در حال حاضر موفق به دستگیری وی نشده است.

بنا بر این گزارش، عامل اصلی جنایت صبح امروز در زندان مرکزی تبریز پای  چوبه دار  رفت و حکم قصاص اجرا شد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    3

    به نظرم زن آگاهی نبوده
    میتونست طلاق بگیره من می‌دونم قانون از زن حمایت نمیکنه اما اگر مهریه شو می‌بخشید میتونست راحت طلاق بگیره مثل هزاران زن دیگه که چاره‌ای جز این ندارن لااقل آزاد می‌شد و زندگی شو می‌کرد
    نه احتیاجی به شوهر کشی داشت و نه اینکه هفده سال از عمرش رو در زندان بگذرونه
    رد مال هم که شده
    یعنی هیچ پولی هم به دست نیاورده
    زندگی خیلی مهم‌تر از پوله
    زن و شوهر باید توافقی طلاق بگیرن
    مشکل این نوع زن و شوهر هایی که کارشون به قتل می‌رسه خودخواهی هست
    مرد می‌خواد یه ریال پرداخت نکنه و زن همه مهریه شو می‌خواد
    طوری توافق کنند نه زن حقش پایمال بشه نه مرد نه شور شور نه بی نمک

    نظرات شما -
    • ....
      0

      بقیه حرفایت درست بود ولی با قسمت ( قانون از زن حمایت نمیکنه ) به شدت مخالفم! چه نادانی اینو گفته؟ فازت چیه ؟ الان این یعنی چی ؟ زن چه حمایتی میخواد وقتی که تا طلاق میگیره مرد بیچاره باید تا اخر عمرش مهریه بده و خرج زندگی اون تامین بشه اصلا بعضی زنا با این ترفند اینو یه جور شغل کردن این زن هم که دزد بوده هم قاتل طلا هارو دزدیده... از این هم بگذریم الان قانون با مردا خیلی خوبه؟ اگه بود چرا اون زنه رو اعدام نکردن؟ تازه میگن قاتلو با قید وثیقه ازاد کردیم فرار کرده و متواری شده.. خخخخخخخخ! نکنه انتظار داری بره یه بستنی بخره برگرده تو زندونش.. اینه مشکل ما. وثیقه! ازادی! اخه چرا باید به یه قاتل وثیقه بدن بعد ازاد شه....

    • م
      0

      حاجی..متن خبر رو دوباره بخون..۱۷سال کجا بود؟؟؟ طرف زنه فرار کرده ، در رررفته 😅

  • عدالت کجایی
    19

    بنظر من مقصر اصلی زنه است اون رو باید اعدام کنن اون 2 کارگر وسیله بودن ،خدایی قضات چطور حکم صادر میکنن،نمونش دادگاه 41 تجدید نظر استان فارس که پرونده من رو با وجود مستندات ترتیب اثر بهش داده نشد و حکم قاضی قبل رو تایید کرد،اینها فقط خوب نون قرض هم میدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      قضاوت بر اساس نص صریح قرآن

    • ناشناس
      1

      شما اگر قوانین کشورهای پیشرفته را هم مطالعه کنید، دست قانون تا همین حد بسته است.

    • ...
      1

      همگی آن سه نفر باید اعدام شوندتمام

  • ناشناس
    0

    مقصر اصلی این پرونده خانوم به اصطلاح دکتر بود که ۲ تا بچه رو تحریک کرده که از شوهرش انتقام بگیرن چون مثلا اونو میزده،اینام ۲ تا بچه یکیش ۱۷ ساله یکیش ۲۳ ساله بودن که گول حرفای اونو خوردن، و تو این پرونده ۲ تا موضوع مشخص نشد اونم یکی این که یه دستمال خونی تو خونه مقتول پیدا شد که خون و بزاغ مقتول روش بود و اون ۲ تا بچه از این موضوع خبر نداشتن یکیم اینکه تو خفگی که علت مرگ از طرف پزشکی قانونی تشخیص داده شده خون از دهن مقتول بیرون نمیزنه درحالی که خون بیرون زده بود، دکتر وقتی برگشته خونه دیده شوهرش نمرده خودش با دستمال خفش کرده!!
    اسمشم مهناز نیست اسم اصلیش: خاطره هست قشنگ بشناسینش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها