عامل فیشینگ و صفحات جعلی در فضای سایبر در سراوان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: پلیس فتا شهرستان سراوان عامل فیشینگ و صفحات جعلی در فضای سایبر را شناسايي و دستگير کرد.

عامل فیشینگ و صفحات جعلی در فضای سایبر در سراوان دستگیر شد

احمد آذرکیش امروز اظهار کرد: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان افزود: شاکی پرونده اعلام داشت تمامی اقدامات امنیتی را برای حفاظت از کارت و رمز عبور اول و دوم خود را انجام داده، و تنها مورد مشکوک این بوده که چند روز قبل قصد خرید اینترنتی داشته که پس از ارسال اطلاعات در صفحه خرید با تراکنش ناموفق اینترنتی مواجه شده است.

سرهنگ آذرکیش تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته و سرنخ های موجود با استفاده از تحقیقات فنی در فضای سایبر دریافتند که برداشت غیرمجاز از حساب شاکی به روش فیشینگ صورت گرفته و طی 7 مرحله مبلغ 19 میلیون و 200 ریال برداشت شده است.

فرمانده انتظامی سراوان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با تحقیقات فنی محل اختفای متهم را در شهر مشهد رد زنی و متهم را که جوانی 23 ساله و دارای سوء‌سابقه اینترنتی بود، با نیابت قضائی دستگیر کردند.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: خرید اینترنتی از مزایایی بی شماری از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه برخوردار است اما نکته قابل توجه وجود کلاهبرداران فضای سایبری بوده که با جعل برخی صفحات و پیشنهادات اغوا کننده سعی بر کلاهبرداری از کاربران آن را دارند لذا هنگام خرید اینترنتی با اصول و قواعد کار آشنا شده و قبل از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی یا کاربری خود در صفحه ای در اینترنت از اصالت آن سایت یا درگاه بانکی و یا فروشگاه اینترنتی با خبر شویم.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تاکید کرد: هنگام اتصال به درگاه بانکی علاوه برکنترل نمودن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس ، قفل ابتدای نوار ادرس و پروتکل امنیتی httpsکه(s) انتهایی به معنای امنیت security و اصالت درگاه می باشد را کنترل کنید تا شاهد تکرار این دست حوادث که هم برای کاربران هم برای پلیس "زمان بر و مشمول هزینه" خواهد شد نباشیم.

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به مشکلات شهروندان در حوزه فضای سایبری بوده و شهروندان می توانند برای مشاوره و انعکاس دیدگاه های خود در زمینه فضای سایبری به آدرس مذکور مراجعه کنند.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها