توقیف محموله قاچاق گوجه فرنگی

گستره طمع قاچاقچیان در مرز‌های آذربایجان غربی به محصول گوجه فرنگی رسید.

توقیف محموله قاچاق گوجه فرنگی

علی ترابی فرماندار پیرانشهر در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی پیرانشهر ۱۰کامیون قاچاق حامل گوجه فرنگی را در مبادی خروجی مرز تمرچین پیرانشهرشناسایی و توقیف کردند.

وی ادامه داد: مرز تمرچین پیرانشهر، هاب صادرات ایران و عراق و مسیری پرتردد برای مسافران بین دو کشور است که روزانه نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عراقی از مرز، یعنی تمرچین در پیرانشهر وارد خاک کشورمان می‌شوند این سفر‌ها عموما با هدف تجارت چمدانی انجام می‌شود.

فرماندار پیرانشهر گفت: ارزش کیفی و ریالی کالا‌های ایرانی، این تجارت‌های چمدانی را به منبعی برای امرار معاش بسیاری از عراقی‌ها تبدیل کرده، بطوری که تقاضای زیاد عراقی ها، تامین و عرضه برخی محصولات را با مشکل مواجه و بازار را ملتهب کرده است. تا جایی که مسئولان برای تامین مایحتاج ایرانیان از خروج کالا‌های اساسی از مرز جلوگیری کردند.

وی افزود: حجم مسافران در آستانه بهار، بازار گوجه فرنگی را در ورای مرز‌های ایران و در شهر‌های مرزیِ شرق عراق داغ کرده است. قیمت گوجه فرنگی افزایش یافته و قاچاقچیان را وسوسه کرده است. تا جایی که کار به قاچاق گوجه فرنگی کشید.

هرچند این بار با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی این بار قاچاق متوقف شد، اما نیاز مردم عراق به این محصولات می‌تواند ظرفیتی قابل توجه برای توسعه صادرات به این کشور قلمداد شود.

چه بسا در کنار این روش‌های سلبی، و مبارزه با قاچاقچیان، بتوان با حمایت از تولید محصولات گلخانه ای، بازار خوبی برای صادرات کالا‌های غیرنفتی در کشور‌های عراق ایجاد کرد. شکی نیست که موفق‌ترین تاجر‌ها و اقتصاددان‌ها تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها