آیین بدرقه خدام اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

آیین بدرقه خادمان اربعین حسینی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیین بدرقه خدام اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش مشهد فوری ، آیین بدرقه کاروان اربعین حسینی، امروز مصادف با چهارم ماه صفر، با حضورمحمدرضا کلایی، شهردار مشهد، برخی از مسئولان استانی، خادمان و زائران بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا کلایی اظهار کرد: امسال هم به لطف خدا و دعای حضرت رضا(ع) خدمت به زائران اربعین را در نجف در دستور کار قرار داده‌ایم.اتوبوس‌های اعزامی اربعین امسال دو برابر سال گذشته زائر در نجف جابجا خواهند کرد.

وی افزود: همچنین پاکبانان کاروان خدام الحسین(ع) نیز امسال نسبت به رفت و روب و نظافت معابر نجف اقدام خواهند کرد. پاکبانان و اتوبوسرانانی که امروز برای اذن خدمت به زائران حسینی به نجف و کربلا خواهند رفت باید بدانند که بی‌دلیل انتخاب نشده‌اند و حتما توجه امام رضا(ع)، دعای مادر و پدر، رضایت شهروندان و خدمت خوب دلیل این انتخاب بوده است.

کلایی گفت: مبادا که برویم و دست خالی برگردیم و آن انرژی که باید بگذاریم نگذاریم ، انشالله با نیت خالص خدمت کنیم و شرمنده حضرت رضا(ع) نشویم.

همچنین علی خاکسار قهررودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: خدمت‌گذاری خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد، خادمان حرم رضوی، حج و زیارت، هلال احمر، بیمارستان رضوی و خادمان کواکب یک توفیق است که این توفیق مبارکشان باشد.

وی با بیان ایکه توفیق خدمت به زائران اربعین حسینی استمرار خدمت به زائران حضرت رضا(ع) است، افزود: چند سالی است که به تدبیر تولیت آستان قدس رضوی مراسم زیبای اذن خدمت اربعین و خدمت‌گذاری به زائران این مراسم بین‌المللی در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) برگزار می شود این حرکت بسیار زیبا و پر معناست.

این مراسم با مشارکت آستان قدس رضوی و هیئت‌های مذهبی و موکب‌داران استان خراسان رضوی در بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

مراسم آیین بدرقه کاروان اربعین حسینی، همچون سال‌های گذشته با مداحی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز شده و سپس خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) با کسب اجازه از محضر ولی نعمت‏شان حضرت رضا(ع)، در میان اشک شوق زائران و مجاوران بدرقه شده و آماده اعزام به کربلای معلی شدند.

کاروان‌های اربعین حسینی امروز با عبور از زیر قرآن کریم در صحن مطهر امام رضا(ع)، مشتاقانه برای اعزام به کربلا از ولی نعمتشان اجازه خواستند و با اذن امام هشتم برای خدمت به زائران حسینی، عازم سرزمین عشق شدند.

منبع: مهر

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها