بارندگی و سیل در خراسان رضوی خسارات وارد کرد

بارش‌های رگباری چند روز گذشته خراسان رضوی با خسارت‌های جانی و مالی در برخی شهرستان‌های این استان همراه بود.

بارندگی و سیل در خراسان رضوی خسارات وارد کرد

به گزارش مشهد فوری ، شدت بارش‌های رگباری در ساعات پایانی شب گذشته به اوج خود رسید به طوریکه بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی را فرا گرفت و در شهرستان تربت جام منجر به سیلاب و کشته شدن ۲ نفر شد.
این در حالی است که هواشناسی خراسان رضوی در زمینه احتمال جاری شدن سیل هشدار داده و به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان تاکید کرده بود.

باران ۱۹ شهرستان خراسان رضوی را فرا گرفت

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ شهرستان این استان گزارش شده که بیشترین آن مربوط به تربت جام با ۲۱ میلیمتر است.
مرتضی اثمری افزود: پس از تربت جام شهرستان‌های چناران با ۱۸ میلیمتر، باخرز با ۱۶ میلیمتر و نیشابور و طرقبه شاندیز با ۱۴ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشتند.
وی اظهار داشت: این بارش‌ها به صورت پراکنده و خفیف تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد و از روز یکشنبه هفته آینده شاهد شدت گرفتن بارندگی همراه با افت محسوس دما خواهیم بود.

۲ نفر بر اثر سیلاب در تربت جام جان باختند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: شدت گرفتن بارندگی در ساعات پایانی شب گذشته بویژه در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی این استان پیش بینی شده بود و دستگاه‌های امداد رسان نیز در آماده باش کامل بودند.
حجتعلی شایانفر افزود: در شهرستان تربت جام شدت بارش‌ها به حدی رسید که به مناطق مختلف شهر پیشروی کرد و آبگرفتگی، سیلاب و ایجاد رسوبات را موجب شد که ۲ نفر نیز بر اثر این سیلاب جان باختند.
وی اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری زانتیا با پراید در روی پل، خودرو زانتیا با ۲ سرنشین به داخل رودخانه خروشان سقوط کرد که جسد یکی از آنها از آب گرفته شد و نیروهای امداد رسان و هلال احمر بعد از چند ساعت جسد فرد دیگر را نیز پیدا کردند.
وی گفت: بیشترین خسارت وارده بر اثر این بارشها مربوط به شهرستان تربت جام بود که به تاسیسات شهری وارد شد.
شایانفر افزود: با همکاری تمام دستگاه‌های امداد رسان و اعضای شورای مدیریت بحران تربت جام و شهرستان های همجوار مانند تایباد، باخرز و فریمان عملیات پاکسازی و مهار سیلاب در این شهرستان انجام شد.


جسد فرد مفقود شده در سیل تربت جام پیدا شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اثر جاری شدن سیل حاصل از تگرگ در ارتفاعات بزد و ورود سیلاب به کانال‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به جاده اصلی تربت جام به مشهد، شب گذشته یک دستگاه خودرو زانتیا در تربت جام به داخل کانال آب سقوط کرد.
ابراهیم بهمن آبادی افزود: بر اثر این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز مفقود شد که در پی جستجوهای شب گذشته تا ظهر امروز جسد فرد مفقود شده نیز پیدا شد.
وی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات هم اکنون در حالت آماده باش قرار دارند.

مسدود شدن ۲ راه روستایی در خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در پی بارش های باران و جاری شدن سیل ۲ راه روستایی در شهرستان خواف مسدود شد.
ابراهیم نصری افزود: با اعلام ادارات تابعه راهداری جاده های روستایی ابراهیمی به زوزن و لاخی برکا به چهار گچی در شهرستان خواف به خاطر جاری شدن سیل مسدود شد که امروز با فرونشستن سیلاب این مسیرها بازگشایی گردید.
وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی اداره هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی در خراسان رضوی از رانندگان تقاضا می‌شود با رعایت احتیاط، سرعت مطمئنه و متناسب با شرایط جوی در جاده‌ها برانند.

رفع آبگرفتگی در برخی مناطق مشهد
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: در پی بارندگی‌های عصر امروز تاکنون تعدادی از معابر و خیابان‌های این شهر دچار آبگرفتگی شد که توسط عوامل کارگری خدمات شهری شهرداری برطرف گردید.
علیرضا صحراگرد افزود: بر اثر بارندگی های عصر امروز برخی معابر مشهد از جمله حاشیه بلوار احمدآباد، حاشیه خیابان الندشت، راستگرد پل قائم (عج) و خیابان‌های پورسینای ۱۷ و ۴۰ دچار تجمع آب شد.
وی اظهار داشت: تمام آبگرفتگی‌ها توسط عوامل کارگری خدمات شهری و ماشین آلات جمع آوری آب‌های سطحی برطرف شد.
وی ادامه داد: از ظهر امروز تاکنون ۴۲۷ نیروی کارگری با ۶۶ دستگاه ماشین آلات در سطح شهر در حالت آماده باش و خدمت‌رسانی هستند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها