عملیات احداث فرهنگسرای امت مشهد مقدس به پایان رسید

عملیات احداث فرهنگسرای امت مشهد مقدس به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین کمیلی با اعلام خبر پایان عملیات احداث فرهنگسرای امت اظهار داشت: این فرهنگسرا در پاسخ به ظرفیت مهم و معقول در شهر مشهد به عنوان یک شهر زائرپذیر احداث شده است.

کمیلی با اشاره به اینکه میلیون‌ها زائر بین‌المللی از ده‌ها کشور به این شهر وارد می‌شوند، عنوان کرد: در حال حاضر نتوانسته‌ایم از ظرفیت حضور زائران در شهر مشهد به نحو مطلوب استفاده کنیم، از همین رو این فرهنگسرا در راستای افزایش احساس شهروندان به جایگاه بین‌المللی مشهد احداث شد.

وی با بیان اینکه حضور زائران در شهر مشهد ظرفیتی بزرگ بود اما دستاوردهای خوبی در این راستا و شهروندان نداشت ابراز کرد: فرهنگسرای امت نیز به این منظور بنا شد تا شهر مشهد را به عنوان یکی از شهرهای مهم جهان اسلام معرفی کند تا هم مردم احساس تعلق بیشتری به جهان اسلام داشته باشند و هم اینکه روابط مردم با اقشار مختلف زمینه‌ای برای افزایش دانش در جهان اسلام باشد.

کمیلی با بیان اینکه تقویت هویت امتی شهروندان مشهدی یکی از ماموریت‌های اساسی این فرهنگسرا است، عنوان کرد: در واقع رویکرد اصلی فرهنگسرای امت در حوزه‌های دانش، گرایش و مهارت‌های ارتباطی است که باعث می‌شود تا از فعالیت‌های که با نگاه امت جهان اسلام در شهر مشهد برنامه‌ریزی می‌شود، حمایت کند.

وی عنوان کرد: کمک به تاسیس مجموعه‌های جدید با توجه به خلاء‌های موجود در جامعه، آشنا کردن مردم با زبان‌های بین‌المللی در راستای تقویت آموزش مهارت ارتباط‌گیری با زائران بین‌المللی، تولید محصولات فرهنگی از جمله محصولات چند رسانه‌ای و مکتوب، انجام ویژه برنامه‌هایی که ویژگی جهانی‌ مشهد را تبیین کنند و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها با رویکرد جهانی شهر مشهد از جمله رویکردهای اصلی فعالیت این فرهنگسرا است.

کمیلی گفت: فرهنگسرای امت که در حاشیه بولوار امت واقع شده، در آبان‌ماه سال جاری به اتمام رسید و زیربنای این پروژه بالغ بر 3هزار متر مربع است و برای احداث آن مبلغی معادل 6میلیارد هزینه صرف شد، همچنین این پروژه در سه‌طبقه شامل بخش‌های کتابخانه، نمازخانه، سالن نمایش و همایش، کلاس‌، آمفی تئاتر و ... احداث شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها